Vägrar ersättning och välling - hjälp!!
Anonym (Fast) skrev 2016-06-16 10:28:00 följande:
Jag förstår att hon gillar mat osv, men gillar hon rent ister och vägrar äta annat som 10 åring, gör du samma då?
Jag tror hon vägrar mjölk för att du gått för fort fram och hur du ska gå vidare nu får du väl egentligen diskutera med ditt BVC.
Smakportioner som på ett finger eller några tsk ca av gröt i den åldern är lagom, det kan man börja ge från 4 månader och är för att inte få problem med glutenintolerans.
Jag har 7 barn själv. Vill du inte ha en enda åsikt så är det dumt att skriva på social media. Får du liknande utbrott om BVC skulle ha en annan åsikt än dig?
Vårt barn åt två måltider vid 5 månaders ålder, en väninnas jämnåriga barn vägrade smaka på något annat innan han var nästan året än amning, och vet du, vi fick höra ungefär samma sak från BVC, barn är olika och ingen av oss gjorde fel, vi anpassade detta till vårt unika barn.
Smakportioner har inget med glutenintolerans, såvida det inte innehåller gluten. Däremot kan vissa barns (inte alla barn) tarmar inte vara redo för vanlig mat.