Lekar till 30årsfest
Leker man på 30 årsfester ?
Leker man på 30 årsfester ?
En rolig men väldigt vuxen och lagom lek är när alla får ett uppdrag som man ska utföra så diskret som möjligt under hela kvällen. Det kan vara tokiga saker som att typ skälla som en hund varje gång någon reser sig upp osv... :) man vinner om man klarar av sitt uppdrag utan att någon fattar vad det är.
Ägglek. ( Kan bli en kletig historia om man har otur)
12 ägg, varav man kokar 6. Sedan blandar man dom i kartongen så ingen vilket som är rått eller kokt. 2 spelare turas om att välja ett ägg som ska kläckas på huvudet. Den som kläcker 3 råa ägg först förlorar :)
Låter som det krävs ombyte och dusch?
En till grej som är kul är en lära känna lek. Alla får en varsin lapp med olika info om en person som man ska ta reda på under kvällen :)
Har då aldrig jag hört att man gör när man är i den åldern
Tips, inget lektvång, alla gillar inte att leka. Jag brukar försvinna ut från lokalen så fort någon nämner ordet lek
Inte alls , aktiviteter har vi oxå haft men inte lekar
Neeeeeeeeeeej. Möjligt att jag har en pinne i röven men alla lekar där man gör bort sig är bara tråkiga. Var med om en liknande lek på ett bröllop som jag var på förra året. Man fick en lapp med "hemliga uppdrag". Urtrist och stelt var bara var det var. Inget äggknäckande på huvudet eller att man ska bröla som ko eller låta som en hund. Nej nej nej. Alla gillar inte sådana lekar, jag är en av dem.
Musikquiz, tipsrundor eller Tows drinkblandar-lek tycker jag låter bra. Tror inte det finns någon som inte "står ut" med sådana lekar. =)
Jag ser inget egenvärde att skämmas. Ja, jag ogillar sådant, jag ser inget roligt alls i detta.
Jag hade vägrat att vara med och hade (om mitt namn var med) strukit det och gjort klart för en ev lekledare att jag inte vill bli indragen i detta på något sätt, så illa tycker jag om det.
Jag brukar inte gilla lekqr men denna utsattes jag för och det var riktigt roligt.
"Vem är" tror jag att den heter.
Först så delas folk in i lag på det vis som fungerar för antalet gäster du har.
Du ber lagen följa en tipsrunda. Frågorna är 1-x-2 frågor.
Frågan kan lyda såhär
1. Vem suger bäst?
1. Linda (dina gästers namn)
X. Peter
2. Stina
2. Vem är sexigast?
1. Namn
X. Namn
2. Namn
3. Vem är bäst med munnen?
4. Vem är surast?
Osv frågorna ska formuleras så att det kännas lite jobbigt att peka ut folk med, innan man vet vad leken egentligen går ut på. De ska alltså anspela på sex eller dåliga egenskaper som deltagarna måste peka ut att en personen har.
När alla gått klart tipsrundan så kommer del två av leken. Då läser du upp fråga 1 och ber linda, Peter och Stina att komma fram. De ska nu tävla om vem som suger bäst. Alla får ett glas med sugrör och valfri dryck. Glaset skall drickas upp och ställas upponer på huvudet sen ropar man klar. Först vinner.
Lek nr 2 går ut på att slå så många 6or på en tärning på x antal försök.
Lek nr 3 är vem som kan äta en sockermunk utan att slicka sig runt munnen fortast. Slickar man sig runt munnen diskas man.
Lek nr 4 är vem som kan äta en citron fortast.
Det finns massor med frågor/ tävlingar om man googlar lite, annars kan man komma på egna. Tävlingarna ska vara enkla och roliga. Alla deltagare ska vara med under en tävling minst.
Sen när tävlingarna är klara så vinner det lag som har flest rätt.