Upprörd 20åring skrev 2016-06-18 14:06:14 följande:
Det är inte så ofta han slår till eller använder fysisk våld. Mer ofta han är elak och att det är psykiskt jobbigt för min syster och mig.. Tror inte han har varit med om någon olycka, men han har varit högt uppsatt militär i många år.
Tror att det är därifrån han har fått sitt kontrollbehov.
Känns så drastiskt att blanda in socialen och det känns lite som om jag överdriver situationen i mitt huvud. Jag tvekar liksom själv på att det är så allvarligt som jag uppfattar det.
Vår mamma tycker att han blir arg för lätt men hon säger även att vi måste hantera det bättre och att allt han säger är rätt egentligen.
Jag har bara lite svårt att förstå hur städning kan vara viktigare än att ha en bra relation till sina barn..
Om det du skriver är sant, så överdriver du sannerligen inte. Och att han varit högt uppsatt militär.... jag köper inte att han far ut så mot er pga det. Min bäste vän har arbetat som militärofficer i hela sitt liv. Han är den snällaste som finns.
Det är möjligt att mannen har rätt i vad han säger, men det finns ingen som helst ursäkt för hans beteende. Han är inte frisk! Och att din mamma försvarar det är inte ok. Ni två systrar mår ju dåligt av det här.
Du och din syster ska bort från den miljön, och jag begriper inte hur er mamma har låtit det här fortgå. Att skydda sina barn är vårt primära mål som mammor! Och där har hon verkligen inte levt upp till sitt jobb.