• bustrollensmamma

Är det helt kört nu?

Är gravid med tredje barnet, idag v.5+2 och lyckan har varit total? farm till i torsdags (v5+0). Fick då först en brun-rosa flytning på toapappret, vilket jag då inte oroade mig så mycket för eftersom att det ändå är rätt vanligt med småblödningar i början av graviditeten. Nästa gång jag var på toaletten var det lite klarrött blod på pappret, då började jag bli orolig. Senare på dagen var det mörkrött och mer än innan. Därefter har det varit brunt, ibland med lite rosa inslag.

Det har inte kommit något på trosskyddet, utan endast på toapappret, men ändå i en sån mängd att jag blir riktigt orolig.

Idag har jag börjat känna av mensvärk, lite molande värk i ljumskarna, vid blygdbenen och korsryggen. Hade det inte varit för blödningarna hade jag tagit det som ?växtvärk?, men nu känns det som att det nog handlar om ett missfall? Har gråtit floder, mår illa och känner mig allmänt ur form. Dock inser jag när jag tänker efter att jag har känt mig piggare de senaste dagarna, har varit hur trött som helst innan? är det ett tecken på att graviteten har tagit slut?

Hur lång tid tar det innan man på gravtest kan se att nivån hcg har gått ner efter ett missfall? Tog ett gravtest idag för att ha som referens, och funderar på hur länge jag ska vänta innan jag tar ett till för att jämföra med. Tänkte att jag  kanske skulle höra av mig till MVC i nästa vecka och be om ett VUL, men tänker att det ändå är förtidigt i graviditeten för att de ska kunna se något säkert? Eller hur tidigt kan man göra VUL?

Har förberett mig på att detta är ett missfall, men samtidigt försöker man ju vara hoppfull och googlar ?blödning men inte missfall? som en tok?

• Svar på tråden Är det helt kört nu?
  • bustrollensmamma

Ja, det är nog helt enkelt ett missfall. Har vant mig vid tanken nu, och börjar se lite mer framåt. Funderar dock på... när vet jag att "allt som ska ut" är ute? Det är inga stora mängder jag har blött,  när jag läser andras beskrivningar av missfall så verkar det som att det ska blöda betydligt mer... men det kommer väl förstås.

Och när kan jag tänkas se en minskning på gravtest? Går det på någon dag, eller snackar vi veckor?

• 201405

Fick mf v4+6 i mars, blödde då bara i två dagar. Blödde mycket mindre än vanlig mens och hade räckt med trosskydd, kom mest när jag torkade mig.. Men hade mycket ont när jag började blöda så förstod ju att det inte skulle gå. Fick neg på digitalt test andra blödningsdagen.

Men många blöder ju utan att det blir mf så håller tummarna för dig du borde få negativt test om en vecka om det är MF så här tidigt. Jag ringde aldrig gyn vid något av mina mf, kroppen sköter det själv för det mesta. Men känns något fel så ring och Rådfråga!

• bustrollensmamma
    201405 skrev 2016-06-19 01:15:46 följande:

Fick mf v4+6 i mars, blödde då bara i två dagar. Blödde mycket mindre än vanlig mens och hade räckt med trosskydd, kom mest när jag torkade mig.. Men hade mycket ont när jag började blöda så förstod ju att det inte skulle gå. Fick neg på digitalt test andra blödningsdagen.

Men många blöder ju utan att det blir mf så håller tummarna för dig du borde få negativt test om en vecka om det är MF så här tidigt. Jag ringde aldrig gyn vid något av mina mf, kroppen sköter det själv för det mesta. Men känns något fel så ring och Rådfråga!

Tack för ditt svar! Åh, jag önskar så gärna att det "bara var en blödning" men tyvärr så tror jag inte det. En känsla jag har i kroppen, känner mig liksom ogravid. En släng illamående och lite ömhet i brösten känner jag av då och då, men den där tröttheten som däckade mig totalt för några dagar sedan den är liksom som bortblåst.

Hade som sagt lite molvärk igår, ungefär som jag brukar ha innan mensen kommer igång, men inte direkt ont. Idag har jag inte känt av någonting. Kommer fortfarande inte något i trosskyddet, men det är mest klarrött blod när jag torkar mig. Vill bara "ha det överstökat", men är lite rädd att det ska komma en stor blödning eller hemska smärtor när jag är på jobbet. (Jobbar som op-syrra så det är lite svårt att bara lämna mitt under en operation...) Tänkte ta ett gravtest imorgon (sticka) och se om jag kan se någon tendens till minskning på det.

Har du påbörjat försök till att bli gravid igen?
  • 201405
    bustrollensmamma skrev 2016-06-19 20:08:57 följande:

Tack för ditt svar! Åh, jag önskar så gärna att det "bara var en blödning" men tyvärr så tror jag inte det. En känsla jag har i kroppen, känner mig liksom ogravid. En släng illamående och lite ömhet i brösten känner jag av då och då, men den där tröttheten som däckade mig totalt för några dagar sedan den är liksom som bortblåst.

Hade som sagt lite molvärk igår, ungefär som jag brukar ha innan mensen kommer igång, men inte direkt ont. Idag har jag inte känt av någonting. Kommer fortfarande inte något i trosskyddet, men det är mest klarrött blod när jag torkar mig. Vill bara "ha det överstökat", men är lite rädd att det ska komma en stor blödning eller hemska smärtor när jag är på jobbet. (Jobbar som op-syrra så det är lite svårt att bara lämna mitt under en operation...) Tänkte ta ett gravtest imorgon (sticka) och se om jag kan se någon tendens till minskning på det.

Har du påbörjat försök till att bli gravid igen?

Vad tråkigt, beklagar! Vet hur hemskt det är mina symptom försvann med direkt så det gjorde ju med att man förstod. Väntade också på att blödningen skulle tillta länge men blödde som sagt endast lite, men klarrött och lite vattningt blod i två dagar. Inga klumpar. Sen lite spottings bara. Det var allt. Var en helt annan historia i v 8 då blödde jag floder. Så inte säker du kommer blöda mer.. Hoppas du slipper i alla fall

Fick äl dag 22 efter det och sen mens igen efter bara 8 dagar, månaden efter fick jag äl dag 21 och mens efter 10 dagar. Båda väldigt sparsamma blödningar med så kroppen blev ändå väldigt påverkad av ett så tidigt mf :-/ men förra månaden var den som vanligt äntligen, äl dag 16 och mens efter 14 dagar tror och hoppas det blir så denna med, är på dag 13 och har börjat få starkare äl test

Vi försökte direkt iom det var så tidigt mf men har uppenbarligen inte lyckats, så detta är 4 försöket efter missfallet och försök 9 totalt
  • bustrollensmamma
    201405 skrev 2016-06-19 23:58:07 följande:
    Vad tråkigt, beklagar! Vet hur hemskt det är mina symptom försvann med direkt så det gjorde ju med att man förstod. Väntade också på att blödningen skulle tillta länge men blödde som sagt endast lite, men klarrött och lite vattningt blod i två dagar. Inga klumpar. Sen lite spottings bara. Det var allt. Var en helt annan historia i v 8 då blödde jag floder. Så inte säker du kommer blöda mer.. Hoppas du slipper i alla fall

Fick äl dag 22 efter det och sen mens igen efter bara 8 dagar, månaden efter fick jag äl dag 21 och mens efter 10 dagar. Båda väldigt sparsamma blödningar med så kroppen blev ändå väldigt påverkad av ett så tidigt mf :-/ men förra månaden var den som vanligt äntligen, äl dag 16 och mens efter 14 dagar tror och hoppas det blir så denna med, är på dag 13 och har börjat få starkare äl test

Vi försökte direkt iom det var så tidigt mf men har uppenbarligen inte lyckats, så detta är 4 försöket efter missfallet och försök 9 totalt
    Håller verkligen tummarna för att du ska bli gravid denna månaden och att det lilla miraklet stannar! Själv har jag inte riktigt bestämt mig för när jag känner mig redo för nästa försök, tror nog att jag behöver "ladda om" några månader innan.

Tankarna började dock snurra imorse när jag tog ett gravtest för att jämföra med den stickan jag tog i lördags. Ingen minskning, snarare var strecket lite lite starkare. Då tändes liksom ett hopp, om att det kanske bara var en "normal blödning" trots allt. Men, så vet jag ju förstås att stickorna inte är någon direkt exakt metod för att mäta nivån av hcg -bara förekomsten. Och det verkar ju som att vissa har positiva test i flera veckor.

Att jag sen blev svimfärdig och illamående på jobbet idag gjorde mig också lite hoppfull, men så hade jag förstås stått länge på en operation och inte kommit loss för lunch. Och så är jag jättetrött, men det beror ju också på en hektisk dag på jobbet och olydiga barn!

Förståndet är övertygad om att jag har haft ett missfall, och jag trodde att jag hade accepterat det. Men hjärtat önskar ju såklart något annat och har gjort sig påmint under dagen. Tänkte höra av mig till MVC och boka in ett VUL så att jag får tydliga besked...
  • 201405

Tack vad snällt! Hoppas verkligen det med!

Förstår att du kanske behöver en paus innna ni försöker igen, men har du symptom kvar och starkare grav-test kanske det inte var mf?! Hur mycket har du blött? Spara testet du tog idag, lev som du är gravid och ta ett till om en vecka och se om det är starkare! Hoppas du får tid för vul hos bm och att du får se ett hjärta picka!

Håller tummarna!!

Svar på tråden Är det helt kört nu?