Är det helt kört nu?
Är gravid med tredje barnet, idag v.5+2 och lyckan har varit total? farm till i torsdags (v5+0). Fick då först en brun-rosa flytning på toapappret, vilket jag då inte oroade mig så mycket för eftersom att det ändå är rätt vanligt med småblödningar i början av graviditeten. Nästa gång jag var på toaletten var det lite klarrött blod på pappret, då började jag bli orolig. Senare på dagen var det mörkrött och mer än innan. Därefter har det varit brunt, ibland med lite rosa inslag.
Det har inte kommit något på trosskyddet, utan endast på toapappret, men ändå i en sån mängd att jag blir riktigt orolig.
Idag har jag börjat känna av mensvärk, lite molande värk i ljumskarna, vid blygdbenen och korsryggen. Hade det inte varit för blödningarna hade jag tagit det som ?växtvärk?, men nu känns det som att det nog handlar om ett missfall? Har gråtit floder, mår illa och känner mig allmänt ur form. Dock inser jag när jag tänker efter att jag har känt mig piggare de senaste dagarna, har varit hur trött som helst innan? är det ett tecken på att graviteten har tagit slut?
Hur lång tid tar det innan man på gravtest kan se att nivån hcg har gått ner efter ett missfall? Tog ett gravtest idag för att ha som referens, och funderar på hur länge jag ska vänta innan jag tar ett till för att jämföra med. Tänkte att jag kanske skulle höra av mig till MVC i nästa vecka och be om ett VUL, men tänker att det ändå är förtidigt i graviditeten för att de ska kunna se något säkert? Eller hur tidigt kan man göra VUL?
Har förberett mig på att detta är ett missfall, men samtidigt försöker man ju vara hoppfull och googlar ?blödning men inte missfall? som en tok?