• Jennifer91

Hur litet kan katt bo?

Hej!

Undrar vad ni anser som för litet för en katt, bor i en välplanerad etta på 46 kvm, ordentlig hall, stort badrum, stort ordentligt kök och stort varsagsrum med liten vrå för sängen. Jag och sambon vill skaffa två katter men tänker mest på utrymmet. Planen är att näta in balkongen och ha stort katträd upp till taket inne.

Vad tror/tycker/tänker ni?

• Svar på tråden Hur litet kan katt bo?
  • Dexter dot com

Det är ju stort nog för katterna att rejsa av sig på men jag tycker det hänger mer på hur mycket ni aktiverar katterna än hur stort ni bor. Har ni 2 kommer dom förhoppningsvis roa varandra lite grann. 

• flygrl
    Jennifer91 skrev 2016-06-18 17:31:26 följande:

Hej!

Undrar vad ni anser som för litet för en katt, bor i en välplanerad etta på 46 kvm, ordentlig hall, stort badrum, stort ordentligt kök och stort varsagsrum med liten vrå för sängen. Jag och sambon vill skaffa två katter men tänker mest på utrymmet. Planen är att näta in balkongen och ha stort katträd upp till taket inne.

Vad tror/tycker/tänker ni?

Min katt & jag bor på drygt 40 kvm med inglasad balkong. Tycker kissen verkar trivas fint men jag tillbringar också ganska mkt tid med henne, leker & gosar & så. Tar ut henne i koppel ibland men bara under sommarhalvåret för när det e kallt ute vill hon bara in igen.
  • Jennifer91

Tack för era svar! Självklart kommer vi lägga ner tid på att gosa och leka med katterna, speciellt leka med dom mycket så dom får utlopp för energin :)

• flygrl
    Jennifer91 skrev 2016-06-18 18:58:01 följande:

Tack för era svar! Självklart kommer vi lägga ner tid på att gosa och leka med katterna, speciellt leka med dom mycket så dom får utlopp för energin :)

Jag tror era katter kommer få det jättebra!
    Sen e alltid frågan vem som leker med vem. Ibland lattjar vi med en boll katten & jag men det kan sluta med hon lägger sig bekvämt under fåtöljen och kollar på när jag leker med bollen. Så hon ser det kanske som hon aktiverar mig eller nåt. Den lilla rackar katten! :P
Svar på tråden Hur litet kan katt bo?