Hur vet man om man vill ha fler barn eller inte!? Visste ni?
Har två barn, ett barn som är sju år och ett som är två år. Det har vart ganska tufft med tvååringen sedan han föddes, vart mycket sjuk och sover dåligt på nätterna ännu.
Men, min sambo tror inte att han vill ha fler barn, vilket jag också trodde att jag tyckte. Men, nu kan jag komma på mig med att tänka, flera gånger om dagen hur livet skulle vara om vi hade tre barn, alltså ett barn till. Jag kan tänka att ska jag aldrig mer vara gravid, eller hålla en nyfödd i min famn som är mitt barn?
Jag har inte kunnat sälja vagnen eller ge bort bebiskläderna, det är nått som tar emot, det går liksom inte.
Men, rent kroppsligt så kan jag känna att det är skönt att kroppen är "min" igen efter amning och graviditet. Jag är aktiv med ridning och vi har hästar hemma som tar mycket tid och det är mycket arbete runt. Så ren praktiskt så har vi fullt upp som det är nu.
Tvååringen börjar bli mer självgående och kräver inte ständig passning och kan leka själv kortare stunder på gården, ja under uppsikt såklart.
Så det är många fördelar med att vara glada och nöjda över dessa två fina barn som vi har.
Så, hur vet man om de här tankarna på fler barn är liksom hjärnspöken eller en riktig längtan? Jag är 39år gammal, kan det vara min ålder som gör att jag känner att tiden rinner ut och att det är därför som dessa tankar poppar upp? Man kan ju inte bli gravid för evigt.
Hur har det vart för er? Känner man sig någonsin "klar" med fler barn? Någon som känner igen sig i mina funderingar och vill dela med sig hur ni tänkt och hur det blev för er?