Inlägg från: Giovanna |Visa alla inlägg
  • Giovanna

Er fru / man

Du får nog specificera vad du menar med "handlingsförlamad på något sätt". Apatisk/paralyserad? På obegränsad tid?

• Giovanna
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-06-20 00:07:32 följande:
    Jag menade mer den medicinska innebörden av "handlingsförlamad", ja. Att han t ex inte skulle klara av att sköta sin egen kropp: Lägga sig i sängen, gå på toa, ta sig in i en bil, osv.
    Termen "handlingsförlamning" syftar vanligtvis på en mental oförmåga att företa sig något. Att vara rullstolsburen innebär inte per automatik att du är handlingsförlamad. Jag kan mycket väl tänka mig att ha en rullstolsburen partner. En handlingsförlamad partner har jag svårare att tänka mig.
  • Giovanna
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-06-20 19:12:39 följande:
    Du anser att intellektuella funktionsnedsättningar är en större dealbreaker än fysiska dito?
    Nej, det är inget jag anser. Jag är öppen för människor av olika slag, vi har alla våra funktionsvarianter.
  • Giovanna
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-06-21 00:32:56 följande:
    Du har inga preferenser alls?
    Preferenser? Menar du vilken funktionsnedsättning jag skulle föredra att min tänkta partner (har ingen fru/man) skulle ådra sig? Frågan ter sig rätt oklar/märklig så jag vet inte vad jag ska svara på det.
  • Giovanna

Vad fick dig att starta tråden? Var det något särskilt du tänkte på?

Svar på tråden Er fru / man