Inlägg från: S c h n a |Visa alla inlägg
  • S c h n a
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-06-20 19:13:36 följande:

Vill du motivera svaret lite?

Vet inte hur jag ska motivera det. Jag älskar honom och vill inte göra slut?
  • S c h n a
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-06-21 00:30:52 följande:

Men om relationen inte går att upprätthålla på samma vis som tidigare då? T ex om sex inte skulle vara genomförbart.

Så länge det finns lust är det genomförbart på något sätt, och saknas lust så har det ju en förklaring.
  • S c h n a
    Anonym (.,.,) skrev 2016-06-21 11:06:20 följande:

En bekants man blev sjuk och sängliggande, hon stannade. Hans personlighet ändrades dock med tiden, på slutet låg han bara i sin säng och skrek på henne och deras barn att de skulle göra saker åt honom, eller vara tystare och sluta störa. Tillslut dog han. Hon berättade då skamset att hon var väldigt lättad att han dött. För henne och deras barn hade mannen hon älskat dött flera år tidigare och kvar var bara monstret på övervåningen.

I det fallet hade jag inte velat vara kvar.

Om min man däremot var rullstolsbunden men i övrigt samma glada, humoristiska underbara människa hade jag utan tvekan stannat.

Men visst finns det en gräns där jag hade lämnat.

Blir vederbörande ett våldsamt monster blir det naturligtvis mycket svårt att befinna sig i närheten, men det blir det ju alldeles oavsett orsaken till det. Såvida inte den andra fått en hjärnskada som beteendet beror på så är ju inte själva sjukdomen/funktionshindret i sig orsaken till det, då är det "bara" så hen hanterar stora livskriser.

Tänker jag.
Svar på tråden Er fru / man