• mor3

Vad åt era barn till frukost idag?

Vad åt ert barn till frukost idag?

Dotter 3år
    ca 240 ml Välling Semper 2år Yogurt samt en smörgås till det.

• Svar på tråden Vad åt era barn till frukost idag?
  • NollÅtta
    Pastella skrev 2016-06-22 10:32:40 följande:

Vår 4åring drack en Oatley drickyoghurt och vår 2åring petade på en macka och slickade på en banan.

kossamu skrev 2016-06-22 20:39:41 följande:
    Petade på mackan och slickade på bananen!! Hhahaha!!! Jag skrattar lite nu alltså :)
    Haha jag skrattade också åt den. Lät så kul :-P

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • S c h n a

5-åringen försåg sig med en skål skivad morot och banan (!). En skål med bigarråer. En rostmacka med smör och ett glas mjölk.

8-åringen har ätit en skål bigarråer och kommer troligtvis vilja ha havregrynsgröt och ett hårdkokt ägg lite senare.

Vi brukar också bruncha på Ikea men vi testar feber nu istället.

• stormfågel

Tre barn vräkte i sig risgrynsgröt med kanel och socker (som deras farmor har lagat-vi är hemma hos dem) och ett barn har ätit onyttig typ "start-musli" som kompromiss för att ära de psylliumfrön han är beroende av för att få magen att fungera.

• Gravitation

Idag blev det en tallrik jordgubbar med lite grädde och en osötad macka

• fluu

Idag valde hon banangröt(dvs havregrynsgröt på havremjölk och med mosad banan i), hembakt typish vörtbröd med skinka på och så tror jag att hon drack vatten. Hon är 4,5 år.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gravitation

En macka med smör, vatten att dricka och en näve blåbär.

• badrap

[quote=76726804][quote-nick]Plärtan skrev 2016-06-20 14:40:08 följande:[/quote-nick]Mina är 4 och 7 år och åt vars 2 mackor med nutella.[/

Asså förlåt men brukar det bli nutella till frukost? Menar inte som kritik eller nåt, mest nyfiken för det är ju sjukt onyttigt isf.

• Tyggon

Weetabix med mjölk och sylt. Lite rågknäcke. Yngsta åt en halv banan också. 2 o 5 år.

• ostpaj

Overnight oats! Alltså, hur kan vi ha missat det här?! Sinnessjukt gott! Både jag och 3-åriga dottern slevade i oss! Hon åt en burk ikväll igen som blev över från imorse. Förberedde varsin portion nyss :) vi kommer första oss på denna delikatess ;)

Svar på tråden Vad åt era barn till frukost idag?