• Maddi

Tips önskas om matvanor

Freddan1 skrev 2016-06-20 15:45:56 följande:

Problemet blir om de inte äter hos oss blir de hungriga och jobbiga istället.

Gå hem i tid fungerar inte alltid eftersom deras föräldrar kommer senare om de tex handlar efter jobbet i samband med att deras barn är hos oss. Sedan kommer de hem utan att ha ätit, kass!

Äta sallad :) ha ha. Hittills är det bara en kompis som äter sallad.

de tycks vara ganska fräcka ungar som säger att dom vill ha annat. Om dom inte är tacksam att dom får maten som bjuds så hade dom gått komma och leka efter dom ätit hemma hos sig.

Men en del saker som du ser som husmanskost själv har vissa barn idag inte ens smakat på få de blir mer vanligt att det inte serveras hemma. Många barn idag får inte pölsa, kalvlever, strömming, fläskkorv och rotmos, bruna bönor, blodpudding och ärtsoppa.

Men de betyder inte heller att vanlig mat hemma hos dom är tacos, pizza, donken eller annat skräp eller färdiga frysta rätter.
  • Maddi
    Freddan1 skrev 2016-07-20 18:32:22 följande:

Idag var ett av våra barn och åt middag hos en kompis. De fick spagetti och köttfärssås och inga grönsaker eller sallad till. Vårt barn frågade efter grönsaker, men föräldern sa att deras barn inte gillar det. Så därför var det inga till. Till efterrätt fick de BigPack glass med chokladsås på tub till.

Jag blir så trött...

De barnen är överviktiga och ofta småsjuka, inte konstigt, föräldrarna är också överviktiga.

Varför gör inte politikerna något? Jag vill inte finansiera deras osundhet med mina skattepengar. Lika lite vill jag att våra barn skall få osunda perspektiv. Men kanske är det bra för barnen som dåliga exempel. I övrigt är de trevliga människor.

Man behöver inte överdriva åt andra sidan heller. Lagomt är ju bäst. Att dom fick lite glass på vardagen en gång gör ju inte barnen fet.

Men om de nu stör dig får du ge dina barn mat själv. Svårare än då är de inte.
Svar på tråden Tips önskas om matvanor