Se HIT - Rädda min lasange
Hej
Gjorde en lasange igår som tyvärr blev torr :(
Tips på hur man kan rädda den idag? Synd och kasta så pass mycket lasange :)
Hej
Gjorde en lasange igår som tyvärr blev torr :(
Tips på hur man kan rädda den idag? Synd och kasta så pass mycket lasange :)
Torr på vilket sätt? Vad är torrt? Är pastan genomkokt ens?
Pastan är så klart genom kokt. Hade antagligen för lite sås. Antingen är lasagnen torr eller krämig. Den är torr
Gör ett par dl extra ostsås, fast med lite mindre ost och ägg i än vanligt, häll den över och ställ in i ugnen på 150 grader i tio minuter.
Det är den enda lösning jag kan komma på.
Gör ett par dl extra ostsås, fast med lite mindre ost och ägg i än vanligt, häll den över och ställ in i ugnen på 150 grader i tio minuter.
Det är den enda lösning jag kan komma på.
Ägg i sås?? I Lasagne??
Mitt tips TS är att göra lite mer beschamel och slänga på en klick på varje portion
(smält smör, vispa i lite mjöl på med mjölk och krydda med vit och svartpeppar samt muskot. låt koka ihop och tjockna och servera... Det är även man man bör ha i lasagnen..... tillsammans med köttfärsås och sedan OVANPÅ har man mozzarella och parmesan... ingen ostsås med ägg i lasagnen :-O )
Ägg i sås?? I Lasagne??
Mitt tips TS är att göra lite mer beschamel och slänga på en klick på varje portion
(smält smör, vispa i lite mjöl på med mjölk och krydda med vit och svartpeppar samt muskot. låt koka ihop och tjockna och servera... Det är även man man bör ha i lasagnen..... tillsammans med köttfärsås och sedan OVANPÅ har man mozzarella och parmesan... ingen ostsås med ägg i lasagnen :-O )
Ägg i sås?? I Lasagne??
Extra sås vid sidan av säger jag med. Bechamel, eller så kan du vara mer experimentell och bryta av med en kryddig tomatsås :) Eller bara en fräsch sallad och en klick creme fraiche om du vill göra det enkelt för dig.
Tack snälla :) hoppar äggen ;)
Tror det blir bra på tallriken tack för tipsen