• Sen

Se HIT - Rädda min lasange

Hej
    Gjorde en lasange igår som tyvärr blev torr :(
    Tips på hur man kan rädda den idag? Synd och kasta så pass mycket lasange :)

• Svar på tråden Se HIT - Rädda min lasange
  • Anonym (Torr?)

Torr på vilket sätt? Vad är torrt? Är pastan genomkokt ens?

• Sen

Pastan är så klart genom kokt. Hade antagligen för lite sås. Antingen är lasagnen torr eller krämig. Den är torr

• Anonym (Torr?)

Gör ett par dl extra ostsås, fast med lite mindre ost och ägg i än vanligt, häll den över och ställ in i ugnen på 150 grader i tio minuter.

Det är den enda lösning jag kan komma på.

• Anonym (Italienare)
    Anonym (Torr?) skrev 2016-06-21 12:27:39 följande:

Gör ett par dl extra ostsås, fast med lite mindre ost och ägg i än vanligt, häll den över och ställ in i ugnen på 150 grader i tio minuter.

Det är den enda lösning jag kan komma på.

Ägg i sås?? I Lasagne?? 

Mitt tips TS är att göra lite mer beschamel och slänga på en klick på varje portion

(smält smör, vispa i lite mjöl på med mjölk och krydda med vit och svartpeppar samt muskot. låt koka ihop och tjockna och servera... Det är även man man bör ha i lasagnen..... tillsammans med köttfärsås och sedan OVANPÅ har man mozzarella och parmesan... ingen ostsås med ägg i lasagnen :-O ) 

• Anonym (Torr?)
    Anonym (Italienare) skrev 2016-06-21 12:44:09 följande:

Ägg i sås?? I Lasagne?? 

Mitt tips TS är att göra lite mer beschamel och slänga på en klick på varje portion

(smält smör, vispa i lite mjöl på med mjölk och krydda med vit och svartpeppar samt muskot. låt koka ihop och tjockna och servera... Det är även man man bör ha i lasagnen..... tillsammans med köttfärsås och sedan OVANPÅ har man mozzarella och parmesan... ingen ostsås med ägg i lasagnen :-O ) 

Nej, ursäkta, bara ost såklart.
  • MyDestiny
    Anonym (Italienare) skrev 2016-06-21 12:44:09 följande:

Ägg i sås?? I Lasagne?? 

Detta tror jag också på. Är lasagnen torr och därmed kompakt blir den inte bättre av att vara i ugnen ännu längre. Bättre servera med extra bechamel vid sidan av.
  • Carambolan

Extra sås vid sidan av säger jag med. Bechamel, eller så kan du vara mer experimentell och bryta av med en kryddig tomatsås :) Eller bara en fräsch sallad och en klick creme fraiche om du vill göra det enkelt för dig.

• Sen

Tack snälla :) hoppar äggen ;)

Tror det blir bra på tallriken tack för tipsen

Svar på tråden Se HIT - Rädda min lasange