Inlägg från: Anonym (Regn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Regn)

Vill berätta att jag röker

När jag läser sånt här så blir jag så ledsen, för jag ser din framtid ts om du inte slutar.
    Fan, jag lever din framtid just nu om du fortsätter röka och jag skulle önska att du och jag kunde byta kropp för en vecka eller så.
    Då tror jag du skulle inse att även om det är svårt att sluta så är det desto svårare att leva med dom skador du orsakar dig själv.
    Jag har Kol, dom flesta som röker i 40-års-åldern har Kol.
    Det är ett helvete på många sätt. 
    Jag skulle kunna skriva en roman, men jag stannar vid att berätta att det är som att ha ett ständigt pågående astmaanfall. 
    Varje dag kämpar jag för mitt liv, för att få vara kvar här lite längre.
    Du vill inte leva som jag gör, men du är på väg mot mitt liv med stormsteg.
    Vänd och ta en annan väg, för mer självdestruktivt än rökning blir det knappast. 

• Anonym (Regn)
    Anonym (Mmm) skrev 2016-06-27 08:41:30 följande:
    Tyvärr fungerar det inte så.

Min granne röker och hennes 4 barn mellan 18 och 30 röker. Jag röker inte och mina 3 barn mellan 16 och 25 röker inte. Här har det inte varit fråga om förbud - det har handlat om indragen månadspeng, inget busskort, ingen skjuts någonstans etc. D.v.s. rök gärna - men då får du fixa ditt eget liv och din egen ekonomi. Svårt när man är 15-16, eller hur? Vart ska man få pengar till cig ifrån?
    Smart. 
    Själv har jag två vuxna barn, ingen av dom röker, det räcker att dom sett sin mamma och hur Kol påverkar en människa.
    Hur handikappande det är att inte få tillräckligt med syre.
Svar på tråden Vill berätta att jag röker