• Aquilia86

V. 18 varit på kontroller men fortsätter att blöda!

Jag är nu i vecka 18. Började störtblöda i fredags vilket var allra första blödningen under min graviditeten. Jag åkte in till gyn och läkaren kollade upp det och såg ett litet område med koagel runt moderkakan men annars var allt bra.

Fick medicin mot blödningarna som hjälpte. Åkte in dagen efter igen för återbesök och allt såg nu bra ut efter noggrann kontroll men fick fortsätta äta medicinen.

Igår tisdag började jag störtblöda igen och åkte in på nytt.

Har träffat olika läkare varje gång och även denna såg ett litet område med koagel runt moderkakan. Hon tyckte även att moderkakan satt ganska långt ner men annars såg allt bra ut. Bebis mår bra och livmoderhalsen är lång och fin.

Fick en tid för återbesök igen på måndag och fortsätter att äta medicin mot blödningen men det fortsätter att blöda och ibland rinner det till en massa.

Jag va ju där igår senast och då såg det ju bra ut. Men blir ändå orolig. Borde jag åka in igen när det blöder en massa igen redan eller ska jag avvakta?

• Svar på tråden V. 18 varit på kontroller men fortsätter att blöda!
  • viseversa

Jag hade åkt in om jag var du. Hade inte vågat riskera att något var riktigt fel. Hoppas detta med blödningarna avtar och barnet växer och mår bra.

• Carambolan

Fråga om det finns något mer de kan göra utöver medicinen du redan fått. Finns det mer så åk in, finns det inte så är det tyvärr bara att vänta och se.

• Aquilia86

Pratade precis med dom och dom sa att eftersom jag har en låg liggande moderkaka så får jag tyvärr räkna med dessa problem ett tag och det fanns inget mer att göra än att ta det lugnt. Jag skulle öka dosen på medicinen och bara vila. Jag känner bebisens rörelser hela tiden och har inte ont. Så länge jag är still så blöder det inte. Hon sa att jag nog inte behövde oroa mig eftersom det såg så pass bra ut igår trots blödning. Skulle höra av mig igen om det börjar göra ont och om jag skulle börja störtblöda en massa. Denna eviga väntan alltså!

• Visby1991

Låter som vi har samma problem, jag blöder dock inte så mycket men med 2-3 veckors mellanrum kommer det blodaktiga flytningar & man blir lika rädd varje gång..
    Vaknade imorse av att de blödde så har varit på förlossningen idag - då hade det dock slutat blöda så dom såg inget men allt såg bra ut. Dock blöder jag igen nu & ganska mycket.. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu & har inte möjlighet att åka in o kolla igen ikväll heller "/

• Aquilia86

Se till att dom tittar efter ordentligt med en ultraljuds apparat som används vid rutinultraljud. Dom såg inga fel på mig heller med sina skitapparater och så fick jag missfall ett par dagar efter bara. Så jag har inte kvar min lilla i magen. När han kom ut i v. 19 låg tarmarna på utsidan och ansiktet var helt vanskapt. Så se till att dom kollar ordentligt. Nu tror ju inte jag att du har samma otur som jag.

Nästa graviditet gör jag ett privat 3D ultraljud efter 12 veckor så jag kan vara säker att allt är bra.

Känns ju som om det va helt bortkastat när man blödde och va tvungen att vila hela tiden och så blev det missfall ändå :(

• Miriami

Läste någonstans att man kan ha en infektion i moderkakshinnan och blöda då. Om det skulle vara det så behövs det snabb behandling.

Men hoppas att det går bra för dig och slutar att blöda. Blödning under graviditet är obehaglig.

Svar på tråden V. 18 varit på kontroller men fortsätter att blöda!