Anonym (Ts) skrev 2016-06-22 18:36:55 följande:
Det låter definitivt vettigt! Tycker också de måste va jobbigt med att bli uppmuntrad till att man säkert är gravid ändå trotts negativt test för att sen bara få veta att man inte är det ändå. Man har ju sett tråden på familjeliv om svaga test.
För mig var det knäckande att hoppas så intensivt varje månad. Jag önskar att jag från första början hade fått förstå att ett negativt test faktiskt innebär att det inte gått vägen så jag inte behövt hålla andan i flera dagar och testa om och om igen. Sen är ju folk olika och vill ha olika stöd, många i just den tråden du nämner blir väldigt upprörda om man säger att de ska vänta några dagar till och testa igen ifall att ägglossningen varit sen.
Anonym (BM) skrev 2016-06-23 07:28:56 följande:
Jo, foster växer faktiskt olika fort även före v. 20. Jobbar på UL-mottagning. Vid IVF när man verkligen VET när befruktningen sker, så kan ändå kvinnan bli flyttad några dagar hit eller dit.
Annars ett klokt svar från dig!
Jo, någon dag hit eller dit hänger jag med på, men här påstås det att det kan skilja veckor - det är det jag menar. En del säger att de plussat sent, ca v. 8, sen har de flyttats tillbaka 3-4 veckor på RUL och blir då ursinniga för att personalen räknar fel.
Och tack :)