Hotmail
Fast är det inte så att Win10 är kopplat till ett Microsoft-konto på något sätt? Har själv inte uppdaterat, men jag har hört att det ska vara så. Det kanske finns någon inställning som måste ändras i själva Windows då.
Fast är det inte så att Win10 är kopplat till ett Microsoft-konto på något sätt? Har själv inte uppdaterat, men jag har hört att det ska vara så. Det kanske finns någon inställning som måste ändras i själva Windows då.
Aha, ja då fattar jag. Tänkte att det kanske var nåt virus!
Jag hade aldrig uppgraderat till Win10 om jag visste att det skulle strula så här. Edge stänger ofta ner sig av sig själv, ibland när jag går över till nåt annat program och ska gå in på Edge igen har den också stängt ner sig... Jobbigt även med Word och Excel som jag jobbar mycket i. Hela programmet tokblinkar ibland, och ofta håller ikonerna i aktivitetsfältet på och hoppar runt också... sjukt irriterande!
Win10 är verkligen ondskan!
Windows 10 är faktiskt väldigt bra och användarvänligt om man bryr sig om skillnaderna mot Framför allt Windows 7. Att kunna logga in i datorn med ett microsoftkonto ger stora fördelar, särskilt om man har flera enheter. Synk av lösenord, favoriter, skrivbords och appinställningar, lägg till Wi-Fi-nätverk i mobilen och datorn kopplas upp automatiskt. Glömmer du ditt lösenord kan du återställa det med säkerhetsfrågor eller sms till mobilen.
Om man inte har uppdaterat Windows 10 sedan det kom finns det en del instabilitet, men dessa åtgärdas successivt. Även driverds för datorer av varierande ålder och modell finns nu. Om ca 1 månad kommer ännu en stor uppgradering av Windows 10 som ger möjlighet att skicka sms från datorn, ta emot notiser från mobilen på datorn med mera. Windows 10 är gratis fram till 31/7. Sen börjar det kosta pengar. Ca 1000:- för home och 1500:- för pro. Windows 7 är väldigt gammalt och moderna appar är Microsoft och utvecklarnas väg framåt, på samma sätt som app store på macOS och iOS är för Apple.