Fertilitet efter missfall
Fick nyligen missfall. Funderar på hur fertil jag är som 46 åring. Detta var missfall nr 2 på bara några månader.
Tillhör jag de få % som ändå är rätt fertil i denna ålder?
Fick nyligen missfall. Funderar på hur fertil jag är som 46 åring. Detta var missfall nr 2 på bara några månader.
Tillhör jag de få % som ändå är rätt fertil i denna ålder?
Ja, tydligen, men problemet är tyvärr att missfallsrisken är jättehög i din ålder. Man kan få barn, men det är ovanligt.
Känner flera i samma situation som dig, en bit över 40, de blir gravida men det blir bara missfall varje gång tyvärr. Vill du verkligen ha barn så kolla upp äggdonation. Man har större chans med en yngre kvinnas ägg. Men då får man söka sig till privatklinik utomlands tex i Spanien, Grekland, Lettland eller annat europeiskt land. Där behandlar de kvinnor upp till 50års ålder.
Lycka till.
Har redan barn så är inte nödvändigt med fler. Undrade bara i största allmänhet om jag ens aka räkna med fler graviditeter...
Min gyn sa att efter 45 är är det mycket ovanligt att man
lyckas föda barn med hjälp av sina egna ägg tyvärr.
Så du kan nog bli gravid fler gånger, men räkna inte med fler barn med dina ägg. Skulle det ändå bli något får du räkna det som en enorm bonus.
Kör ni oskyddat kan du såklart räkna med att bli gravid, men räkna med barn ska du nog inte. Och det verkar kvitta för dig så jag tycker inte du ska utsätta dig för risken för fler missfall heller.
Blir nog säkra perioder. Nä. Inte kul med fler missfall. Ett alt är att köra på och se vad som händer och går det så går det. Men om der forts bli missfall börja undvika graviditeter.
Tyvärr så ju fler missfall desto större risk för att det nån gång kanske blir utomhavandeskap eller något annat komplikation, så att du måste opereras akut. Så om du ändå inte vill ha fler barn, använd riktigt preventivmedel
- inte säkra perioder. De är inte särskilt säkra.
Tänker att naturen får sköta det här. Ifall det skulle ta sig vore det ju jätteroligt. Om inte så har vi iallafall försökt. Värt några missfall.
Funkar det inte så bara att lägga ned sedan.