Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Min väninna super ihjäl sig - HJÄLP.....

Fröken Apelsin skrev 2016-06-25 16:50:41 följande:

Jag har pratat med både AA och läkare massor av gånger då jag haft en nära anhörig som är alkoholist. De uppmuntrar verkligen inte folk att sluta dricka. Att bara dricka lite grann som alkoholist är omöjligt. Då behöver hon inte försöka alls utan kan fortsätta som vanligt istället.

Prata med henne igen. Går det inte tycker jag du ska klippa kontakten helt. Det är inte vettigt att ha en relation med en missbrukare.

Otroligt märkligt svar?? Ts är orolig sin väninnas alkoholvanor för barnens räkning och du svarar att hon ska klippa kontakten?! Alkoholism är en sjukdom! Tror du väninnan blir frisk och barnen får det bättre om alla vänder ryggen till? Med vänner som dig behöver man inga ovänner.
  • Anonym (???)
    Anonym (Ts) skrev 2016-06-26 08:13:57 följande:

Fick nyss ett sms där hon skriver att hon vill dö. Jag måste kontakta någon....

Tycker du ska kontakta någon i hennes familj som bor nära och som kan hjälpa henne till en psykiatrisk mottagning redan idag så hon får professionell hjälp snarast.
  • Anonym (???)
    Anonym (Ts) skrev 2016-06-26 13:01:00 följande:

Hennes familj bor inte i samma land. Får försöka prata med henne varje dag tills jag kommer dit och verkligen kan försöka hjälpa henne.

Hon har än en gång messat ett elakt sms till exet. Inte omöjligt att han ser problemet och gör något.

Har jag fattat det rätt om jag tror att hon alltså har flyttat till ett annat land och gift sig och nu är skild från honom och sitter kvar där med barn men utan familj och vänner?
  • Anonym (???)

Ok då förstår jag. Hon behöver ju motiveras till att sluta dricka. Har du tagit upp den biten med henne rakt på sak? Och vad svarar hon? Alltså har hon riktig insikt om sina alkoholproblem? På något sätt är hon ju definitivt inte lycklig med sitt liv och kanske borde flytta hem och starta om och få adekvat vård? Har du föreslagit det?

Svar på tråden Min väninna super ihjäl sig - HJÄLP.....