Dottern smet ut inatt
Anonym (kr) skrev 2016-06-26 15:47:16 följande:
Så min man man ska väcka mig om jag sover om han får ett samtal om nån behöver hämtning då ? Mitt i natten ? Han är 43 hahaAtt meddela andra var man är och eventuellt vad man gör, om inte platsen/den man är med förklarar saken, är inte av meddelandeplikt, utan av omtanke. Mina barn är såpass små att de inte kan/får gå precis vartsomhelst själva, de vet vart i samhället de är tillåtna att gå utan att fråga dvs, gå ut och leka är antingen hemma hos den kompis de är med den dagen, plats X eller Y eller Z, övriga platser kommer man hem och frågar först. Går man till en annan kompis än den man lekte med först frågar man också.
När de blir äldre hoppas jag att de kommer visa oss föräldrar den respekt vi visar dem, dvs att de vet att vi är på jobbet, i affären, på stan, eller hos vänner etc. Man måste inte meddela allt in i minsta detalj, men jag tycker att det minsta man kan göra för folk man bryr sig om och lever med, att tala om var man befinner sig och ungefär när man har tänkt komma hem. och blir man senare än man tänkt så meddelar man sig. Både vuxen och barn.