• imnotstupidhehe

    Är hon dum som tror att jag är dum?

    Hej. Jag har börjat sommarjobba på ett ställe och ska vara där hela sommaren. Förra veckan var jag på intro på två ställen som hör ihop , typ olika avdelningar, två gånger vardera.

    Jag som är så nyfiken ville kolla schemat, vilka jag jobbar med osv. Inga problem, jag fanns med. På sista introduktions dagen är mitt namn borta från alla sidor? Någon har suddat just mitt namn, och istället skrivit "V2"...vadå V2?? På varenda blad, på mina pass står det V2. Jag gjorde ingen stor grej utav det först, jag berättade för min intro "lärare" och hon tyckte det var konstigt. När jag sen kollar på tavlan, står det hennes namn + V2 blir jag chockad, det är liksom hennes handstil. Men jag tänkte hon kanske ändrar det då nu när jag ändå påpekat att någon suddat mitt namn.

    Jobbade idag, kollade igenom. Ser samma sak men flera sidor som är fyllda (alltså hela sommaren då) allt jag ser är V2 V2 V2. Det gjorde mig ledsen inombords. Ingen vet vad/vem V2 är/står för ens.

    Jag förstår inte vad jag har gjort?? Jag har lust att skriva mitt namn på varje sida och sudda bort den där jävla V2. Men jag kan ju inte lacka på kärringen för jag har inga "bevis", även fast jag är 100 på att det är hon.

    Ska jag ta upp det med henne imorgon? Hon går ändå på semester sen. Jag tänker inte ställa henne mot väggen utan mer bara diskutera det, så att hon vet lite hur jag känner.

  • Svar på tråden Är hon dum som tror att jag är dum?
  • Anonym (Lena)

    V står väl för vikarie, så du är vikarie nr 2.

    Lägg energi på ditt jobb istället.

  • Anonym (J)

    Varför är det så konstigt och varför blir du ledsen?? Du reagerar väldigt märkligt måste jag säga.

  • Furienna
    Anonym (Lena) skrev 2016-06-26 01:17:45 följande:

    V står väl för vikarie, så du är vikarie nr 2.

    Lägg energi på ditt jobb istället.


    Varför säger de inte det till TS då?
  • Furienna
    Anonym (J) skrev 2016-06-26 01:28:59 följande:

    Varför är det så konstigt och varför blir du ledsen?? Du reagerar väldigt märkligt måste jag säga.


    Hon vill nog vara en person, inte en bokstav och en siffra.
  • Anonym (J)
    Furienna skrev 2016-06-26 01:39:13 följande:

    Hon vill nog vara en person, inte en bokstav och en siffra.


    Jag tycker det är lite att överreagera att säga så. Det är väl förmodligen lättare med en förkortning och alla kanske inte ens vet alla nya vikariers namn. Bra med en förkortning då.
  • Furienna

    Men som jag förstod det, så stod hennes namn först på schemat. Sedan bytte någon ut det med den här förkortningen. Och ja, det skulle jag också tycka var konstigt. 

  • Anonym (J)
    Furienna skrev 2016-06-26 02:05:09 följande:

    Men som jag förstod det, så stod hennes namn först på schemat. Sedan bytte någon ut det med den här förkortningen. Och ja, det skulle jag också tycka var konstigt. 


    Ja iofs. De kanske ändrade för att fler vikarier tillkom eller något sådant... Men ja, för fridens skull är det väl alltid bäst att reda ut sådana saker. Också så att de som jobbar där ska förstå att det inte känns så välkomnande att bete sig så.
  • Anonym (Lena)
    Furienna skrev 2016-06-26 01:37:24 följande:
    Varför säger de inte det till TS då?
    Varför frågar inte TS?

    Tror TS att arbetsgivaren sitter här och svarar på frågor?
  • Anonym (Suck)

    Men herregud. Det är ett jobb. Som genererar pengar. Antar att det är därför du är där? Spelar roll liksom om de för enkelhet i verksamheten skriver vikarie eller personnamn...

  • hammarhajen

    V2 står väl för "vikarie 2" eller liknande och ändrades för att någon påpekade att alla på arbetsplatsen inte vet namnet på nya vikarier än. Ingen big deal, ingen kränkning, inget konstigt. Släpp det. I längden blir det säkert ditt namn.

  • imnotstupidhehe

    Alla ni som tycker att jag överdriver, jag förstår hur ni tänker. Det är ett jobb, alla vet inte vem man är som vikarie osv nej det är klart, men mitt namn är inte så svårt att glömma. Jag har bara fått presentera mig en gång till varje person sen så vet dom vem jag är. Fanns ju namn på alla andra vikarier som stod i boken, så därför kändes det konstigt. Jag kände mig liksom ganska ovälkommen, nästan utanför.

    Vi hade möte idag på morgonen och dom alla som satt där påpekade att "ditt namn står ju inte i boken" och jag hade inte hjärta till att slänga skiten på en annan så jag höll tyst och bara nickade typ, medan min "lärare" satt bredvid mig och kliade sig på huvudet...jag log lite för mig själv. Så dom sa att man ska skriva i boken och var och en gör det själv. Okej , det hade jag inte fått någon information om även fast jag hade påpekat det till min lärare, att någon suddat mitt namn.

    Så nej, dom blev förvånade dom med! Sen så tog jag mitt schema och skrev in mina arbetstider mitt framför henne. -vad du ser bekymrad ut sa hon, -nä jag är bara dödstrött. Vilket var sant då jag knappt fått någon sömn.

    Men det löste sig! :)

  • imnotstupidhehe

    Och V2 stod för våning 2! Då det stod Vån 2 på vissa ställen. Men det störde mig något enormt, att se V2 på tavlan etc.... ja ni fattar.

Svar på tråden Är hon dum som tror att jag är dum?