Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

Min son dödade...

Det låter som att din son hamnade i en situation han inte kunde hantera, och därför blev det fel. Däremot är det bra att han mår dåligt över det. Han ska givetvis inte må överdrivet dåligt, men om han inte kände någonting skulle det vara oroväckande. Nu kommer han alltid minnas det här med hamstern, vad han gjorde och att den dog, och förmodligen leder alla känslor nu till att han alltid kommer vara snäll mot djur.

Barn förstår heller inte döden på samma sätt som vuxna. Ett barn förstår inte alltid att död betyder borta för alltid. Jag tycker att om ni inte gjort det redan, köpa några barnböcker som handlar om döden. Det är nog extra viktigt att prata om det nu.

Angående om det är överdrivet med BUP eller ej så tänker jag att det kommer ju inte skada. Behövs det inte kommer det räcka med ett besök, behövs det så är det ju bra att det sattes igång nu. Jag skulle tro att din son inte behöver BUP, men om hans pappa känner sig lugnare av att få höra det av dem så får han också möjlighet att släppa detta. Kanske är det hans eget dåliga samvete, att han på något sätt svek sin son så att han hamnade i denna situationen, att han nu ser det som en chans att "ställa det till rätta".

Svar på tråden Min son dödade...