Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Min son dödade...

Anonym (Oj) skrev 2016-06-26 11:55:15 följande:

Vad sa föräldrarna? Har ni ersatt hamstern med en ny?

Vad sa barnen som förlorat sitt älskade husdjur?

Är ungen välkommen till den familjen igen?

Pappan tog det bra som vill kontakta BUP. Troligen har han sett andra problem hos er unge?!

Men herregud! Lägg ner! Det är en femåring vi pratar om. Du tror inte att det hänt olyckor med barn och smådjur tidigare. Jäkligt sorgligt och tråkigt med du går på som att ts son är sjuk i huvudet. Tycker att du ska lugna ner dig och sluta prata om saker du inte har en aning om.
  • Anonym (F)

Pinsamt att läsa en del kommentarer här. Om bup och om STORA hamstrar. Jah har då aldrig sett en stor hamster i hela mitt liv utan endast små, klena som tyvärr är väldigt lätta att råka ha ihjäl om olyckan är framme. Vuxna människor som sitter och "mordanklagar" en FEMÅRING! Ni är patetiska och förmodligen är det ni själva som borde inte har alla hästar hemma. Skäms på er!

• Anonym (F)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-06-27 11:56:52 följande:

En hamster är snabb och därför krävs det "iskallhet" att trampa ihjäl den..? Vad har snabbheten med det att göra, menar du att pojken jagat runt hamstern och stampat på den? Vad säger att en femåring (som ju är ett barn, dvs inte i närheten av färdigutvecklad) inte skulle kunna i panik trampa på hamstern i brist på kunskap om hur hen skulle hantera situationen?

Sjukt hur många här i tråden som inte verkar kunna se skillnad på ett barn i panik som inte tänker längre än näsan räcker och en framtida fullblods psykopat.

Håller med. Sjukt resonemang här.
  • Anonym (F)
    Anonym (Jessie) skrev 2016-06-27 12:47:08 följande:

Håller med dig om att BUP är ett krav.

Att ts inte vågar lämna honom ensam med hundarna förstärker ju bara det.

Man ska väl aldrig lämna småbarn ensamma med hundar så det betyder ju knappast att det är något fel på ts barn för det. Herregud...
  • Anonym (F)
    Anonym (BUP är ett måste) skrev 2016-06-27 21:00:51 följande:

Öh så det är okej att döda en hamster enligt dig men inte en kanin, eller hur stora respektive små djur går det bra att trampa ihjäl enligt dig?

En hamster är ju en hel handflata full, en guldhamster lite större. Men hamstrar är då tydligen okej att plåga till döds?

Förstår du inte själv att det är lättare att råka ha ihjäl en hamster än en kanin? Vad fan är det för FEL på folk i den här tråden. Ge er för helvete! Det är INGEN som sagt att det är ok att plåga ihjäl djur. Och det är inte heller det som har hänt om man läser ts. Olyckor med smådjur händer hela tiden. Det är en risk att ha smådjur tillsammans med små barn. Det är troligen ett stort trauma för ts unge att ha gjort det han gjort. Han behöver knappast ett gäng bödlar till vuxna som sitter och skriker bup och empatilös. Skärp er!
  • Anonym (F)
    Anonym (thea) skrev 2016-06-28 02:22:13 följande:

Okej!

Nu kan jag bara tala för mig själv :

Jag reagerar på att pojken ens utan lov tog upp hamstern från buren för att klappa.

Jag reagerar även på den viss form av beslutsamhet som infann sig hos pojken när hamstern sedan befann sig på golvet (att trampa ihjäl en hamster är inte så lätt som man kan tro för en 5åring som dels troligen inte väger särskilt mycket, men även troligtvis har ganska så små fötter)

Men jag tror att BUP kan hjälpa till med verktyg åt pojken, så att det ej händer igen.

Skicka alla femåringar till bup som olovligt öppnar en hamsterbur :D.. Har du noll koll på hur barn fungerar? Idioti!!
  • Anonym (F)
    Henkstar skrev 2016-06-28 03:24:42 följande:

Man får anta att du är väl bevandrad inom hamstermord!

Något som tydligen kräver beslutsamhet, precision och inte minst fysisk kraft. 

Du inser att en hamster är stor som en mus eller?

Tror du BUP är ett jäkla apotek eller? Hoppas att folk inte missbrukar BUPs resurser med sådana här ärenden, det vore bara tragiskt.

Haha :D

Precis. Om detta är det enda konkreta som finns att komma med och det inte visar sig att pojken har uttalade sadistiska och psykopatiska drag i övrigt (ts skriver att han är väldigt empatisk) kommer bup inte göra ett skit. Folk är ta mig fan inte kloka i den här tråden.
Svar på tråden Min son dödade...