Inlägg från: Anonym (Hamstermördaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hamstermördaren)

Min son dödade...

Jag har oavsiktligt haft ihjäl min kompis hamster en gång och det var när jag höll i den och den nafsade till mig på fingret för att jag antagligen luktade leverpastej (den älskade det) och jag blev rädd och reagerade reflexmässigt genom att spritta den i från mig varpå den föll i golvet och dog, så det är lätt att döda en hamster, det krävs inte att man står och stampar på den med full kraft i 10 minuter, det kan vara ett ögonblicks verk. Kanske blev pojken rädd och stampade till reflexmässigt? Min son och dennes vän, vilken var ägaren till nämnda hamster brukade alltid ta ut den i smyg, så gör ju barn, liksom.

Anonym (jjj) skrev 2016-06-27 11:33:59 följande:
    Just snabbheten var nog just det som gav honom lite panik och stressade till ett förhastat beslut. Precis som det beskrivs i TS. 

Eller vad såg du framför dig?
    ...att pojken torterade hamstern till döds med hjälp av en barbiesko.

Skämt å sido; en femåring greppar inte konceptet riktigt att djur är levande varelser, femåringar hanterar ofta djur hårdhänt och klumpigt utan att mena något illa med det, pojken tänkte nog att han ville leka med den och så blev han rädd av att den sprang fort mot honom och råkade trampa till den, eller trampade medvetet till den just för att han blev rädd. Jag skulle bara kontakta BUP i detta fall om pojken tidigare har uppvisat sadistiska tendenser mot djur.
    Anonym (Ina) skrev 2016-06-27 11:45:55 följande:
    Läs det som VERKLIGEN står:

Pojken gick upp på rummet och olovligen tog ut hamstern från buren.

Hamstern var alltså inte död förrän pojken gjorde valet att trampa ihjäl hamstern istället för att ropa på en vuxen, som säkert hade kunnat hjälpa till att fånga in hamstern.

Så återigen tycker jag att pappan gjorde rätt som bokade tid hos BUP för utredning av pojken.

Det kan säkert hjälpa pojken inför framtiden med impulskontroll.

Nu måste jag strax kila,då jag ska åka iväg på resa.

Säg den femåring som har impulskontroll?

Han skämdes väl också för att han hade tagit ut hamstern olovligen, sånt gjorde man ju när man var liten.

Jag var för övrigt 36 år när jag begick mitt första hamstermord och jag ropade inte på någon vuxen under dådet.

Anonym (Liv) skrev 2016-06-27 12:07:43 följande:
    BUP behöver inte hjälpa 5 åringar som beter sig som just "djurovana" 5 åringar gör.
    Precis.
    Anonym (Ina) skrev 2016-06-27 12:14:03 följande:
    Det kan dom visst behöva göra!

I synnerhet för att få klarhet i om (som i det här fallet med 5åringen) om dennes reaktion berodde enbart på rädsla för att få skäll av dom vuxna.

Pappan verkar vara klok som kontaktade BUP

Ingen av oss här i tråden kan veta säkert.

Varför då? Om detta var en enskild olyckshändelse eller en reflexmässig händelse? Föräldrarna har väl redan frågat pojken vad det berodde på? Varför ska BUP kopplas in för att fråga samma sak?

Det framgår ju dock inte om pappan överdriver eller om det finns bakomliggande orsaker till att han kontaktade BUP, men kontentan av det hela är att man kan råka döda en hamster av misstag eftersom de är små och eftersom femåringar inte har någon bra impulskontroll samt är hårdhänta och inte till fullo greppar att djur är levande varelser.

Anonym (Ina) skrev 2016-06-27 12:30:28 följande:
    Eftersom att vi inte vet om detta var en enskild incident eller inte går det ej att dra en korrekt slutsats att pappan gjorde fel som bokade tid hos BUP för utredning av pojken.

Min personliga åsikt är att det inte riktigt står rätt till hos pojken som olovligen gick upp på rummet och plockade ut hamstern från buren, och sedan trampade ihjäl hamstern.

Denna tråd ligger i ett allmänt debatt forum där alla har rätt till sina åsikter i det som trådstarten handlar om( behöver ej tycka lika)

Det var ju det jag skrev i princip.

Om man dock baserar BUP-bokningen enkom på denna händelse tycker jag att det är väldigt överdrivet.

Öh okej, tog eller gjorde du aldrig något olovandes som barn? 

En gång när jag var ensam på min kompis rum tog jag upp en fin vas som stod i fönstret, en vas som ej fick röras, ändock tog jag upp den för jag ville titta på den, förbjuden frukt etc. och (naturligtvis) råkade jag tappa den eftersom den var tyngre än vad jag hade föreställt mig, jag blev då jätterädd för att kompisens föräldrar skulle bli arga på mig så jag sprang hem. 

Jag är varken psykopat eller har någon konstig vas-fetish i dag, shit happens, ungar är ungar och i detta fall, vad vi vet, verkar det som om pojken oavsiktligen hade ihjäl hamstern vilket ju är tragiskt men ändå trots allt lätt hänt om man är fem år.

Anonym (Jessie) skrev 2016-06-27 12:47:08 följande:
    Håller med dig om att BUP är ett krav.

Att ts inte vågar lämna honom ensam med hundarna förstärker ju bara det.
    Jag skulle inte heller ha lämnat min son ensam med ett djur när han var fem för han var jättehårdhänt med dem och behandlade dem som något slags levande gosedjur.
    Anonym (Oj) skrev 2016-06-27 12:52:06 följande:
    Och då kommer JÄTTEMYCKET blod som skvätter över både byxor och tröja???

Har också haft flera hamstrar!

Tror denna tråd är fejk...
    Jaa, blodet sprutar över väggar och tak, hamstrar har förvånansvärt mycket blod i sig. Nejrå.

"Mycket blod" kan ju vara en droppe för en femåring, min åttaåring tycker att det kommer "massor av blod" när han skrapar knät.
Svar på tråden Min son dödade...