Anonym (Ina) skrev 2016-06-27 12:30:28 följande:
Eftersom att vi inte vet om detta var en enskild incident eller inte går det ej att dra en korrekt slutsats att pappan gjorde fel som bokade tid hos BUP för utredning av pojken.
Min personliga åsikt är att det inte riktigt står rätt till hos pojken som olovligen gick upp på rummet och plockade ut hamstern från buren, och sedan trampade ihjäl hamstern.
Denna tråd ligger i ett allmänt debatt forum där alla har rätt till sina åsikter i det som trådstarten handlar om( behöver ej tycka lika)
Det var ju det jag skrev i princip.
Om man dock baserar BUP-bokningen enkom på denna händelse tycker jag att det är väldigt överdrivet.
Öh okej, tog eller gjorde du aldrig något olovandes som barn?
En gång när jag var ensam på min kompis rum tog jag upp en fin vas som stod i fönstret, en vas som ej fick röras, ändock tog jag upp den för jag ville titta på den, förbjuden frukt etc. och (naturligtvis) råkade jag tappa den eftersom den var tyngre än vad jag hade föreställt mig, jag blev då jätterädd för att kompisens föräldrar skulle bli arga på mig så jag sprang hem.
Jag är varken psykopat eller har någon konstig vas-fetish i dag, shit happens, ungar är ungar och i detta fall, vad vi vet, verkar det som om pojken oavsiktligen hade ihjäl hamstern vilket ju är tragiskt men ändå trots allt lätt hänt om man är fem år.