Inlägg från: Anonym (****) |Visa alla inlägg
  • Anonym (****)

Min son dödade...

Anonym (Oj) skrev 2016-06-28 06:44:36 följande:

Du verkar inte förstått att det inte bara är denna händelse som gör att pojken ska till bup.

Troligen var detta bara droppen som gjorde att pappan fick nog av pojkens agerande/beteende och insåg att en utredning måste ske innan det händer fler och ännu allvarligare saker!

Precis!

Synd bara att personen i fråga inte verkar begripa detta.
  • Anonym (****)
    Fröken Apelsin skrev 2016-06-28 01:30:28 följande:

Jag tycker absolut en utredning på bup är på sin plats. Så hoppas jag ni inte lämnar sonen själv, inte ens för fem minuter. Han ska ha konstant tillsyn.

Tack för ett sakligt och klokt inlägg i denna debatt!
  • Anonym (****)
    Anonym (Vera81) skrev 2016-06-27 23:26:18 följande:

[quote=76745545][quote-nick]Anonym (carro) skrev 2016-06-27 21:58:33 följande:[/quote-nick]

Ja så är det ju. Men när han beskrivit hamstern verkar det som det var en dvärghamster, den var tydligen liten även för honom. En guldhamster är ju mer för honom som ett marsvin är för mig storleksmässigt.

Båda vi föräldrar tycker det hela är jättehemskt men jag försöker se de vuxnas roll i det här då han bara är 5 år o inte skulle ha hamnat i situationen ö.h-taget. Vi förstår det båda två.

O vi vill söka hjälp av BUP så vi får de verktyg som kan hjälpa honom igenom det här så det inte händer igen.

Pappan tror att han har ADHD men jag är helt övertygad om att så inte är fallet. Pappan oroar sig för nästan ALLT. Han har sviter efter mobbing själv. Dock måste jag ju ta hänsyn till även honom i det här, han är oxå förälder om än en lite nervös sådan mellan varven o därför går jag med på BUP.

Min son är en väldigt empatisk och känslig pojke o detta HAR påverkat honom. Han behöver ännu mer närhet och kramar. Vill ligga nära nära o söker mkt ögonkontakt.

[/quote]

Ts:

Jag tycker att ni gör rätt i som tar pojken till BUP för utredning.

Skulle det sen visa sig något avvikande hos pojken kan BUP komma med konkreta tips/råd för pojken att hantera detta.
  • Anonym (****)
    Anonym (Oj) skrev 2016-06-26 07:20:54 följande:

Eftersom han var stor nog att lämnas utan tillsyn tycker jag definitivt att BUP är ett krav!

Du vågar ju inte lämna honom med sina egna hundar. Kanske någon empatistörning?

• Anonym (****)
    Anonym (BUP är ett måste) skrev 2016-06-26 21:54:22 följande:

Oj vad mycket du ändrar från din ursprungliga ts. Nu gömde han sig inne på rummet och den andra pojkens föräldrar tog med sonen hem till hans pappa? Men i ts skriver du att det för DIG var viktigt att pojken skulle berätta för pojkens föräldrar vad som hänt. Du var ju inte ens där! Pojken var hos sin pappa.

Ja,men eller hur?
Svar på tråden Min son dödade...