• TigerLilySwe

Jag vill FLYTTA hemifrån !!??

Att kränga telefoner på Blocket kan vara din absolut sämsta idé ever, det nästan så jag vill rekommendera dig en god man. Kan du inte beviljas ett hederligt lån, om än till något förhöjd ränta, får du antingen sälja något eller spara. Nej, ta dig samman nu människa.

• TigerLilySwe

Ta kontakt med din handläggare och se hur det går. En beviljad servicebostad ska ex verkställas inom 90 dagar enligt lag. Är du berättigad till LSS så försök få hjälp. Vilket bistånd är du beviljad, vet du det? God man är viktigt för dig, så det inte blir mer tokigt än det redan är. Din telefonstory visar att det brinner lite i knutarna för dig, du behöver hjälp att tänka så du tar kloka beslut.

• TigerLilySwe

Ansök om God man igen så du får rätsida på saker. Har du gjort nån utredning på senare tid? För att tillhöra LSS personkrets 1 fordras någon form av lindrig, måttlig eller grav utvecklingsstörning. Man kan ha gått vanlig grundskola och vanligt gymnasie, en del skaffar både familj och gifter sig. Så det måste inte vara särskola eller att man inte kan skaffa sig en långvarig fungerande relation. Har man gott stöd i sin familj med föräldrar och anhöriga kan det räcka långt men ibland har det varit konfliktfyllt och relationerna är slitna, då kan en god man vara bra. Ibland vill man vara självständig och inte beroende av sin föräldrar, då kan också en god man vara bra. I ditt fall låter det klokt med en god man så du inte riskerar att hamna i ekonomiska svårigheter och du kanske kan få rätsida på boendebiten. Du är ännu inte så gammal så du har tiden för dig.

Svar på tråden Jag vill FLYTTA hemifrån !!??