Behålla eller inte? Hjälp!
Jag är gravid i v.5. Jag har ätit pupiller i 3 år och det har funkat kanon tills nu. Jag har träffat min kille i 7 månader men det var först för 2 månader sedan det blev "vi" på riktigt.
Jag har nu alltså blivit gravid, vi har tidigare pratat om barn och sagt att vi båda vill ha barn om ca 3-5 år. Jag är 27 år, har fast jobb och en stor bostad så jag skulle rent ekonomiskt klara ett barn nu, skulle även klara det om jag blev ensam och visst kan jag se framför mig att behålla detta. Men samtidigt så vill jag ha det där som andra har, stabilt förhållande! Jag och min kille bor inte ens ihop än liksom. Jag vill lära känna alla hans sidor innan, vill att vi ska längta tillsammans efter barn och verkligen planera!
Min kille säger att han vill abort men att om jag väljer att behålla så stöttar han mig till 100%, han har tagit detta otroligt bra måste jag säga! Han är underbar mot mina två barn som jag har sedan ett tidigare förhållande också så jag ser ju massor av bra egenskaper... men samtidigt... vi känner ju inte varandra på riktigt än! Vad skulle ni andra göra?