• tjejenA

Amnings bh

Jag har letat länge efter amnings bh som känns skönt och inte trycker, men lyckas inte hitta större än 100 E och dom känns inte ens stora...tycker att dom borde va lösa som bara den. Har i normala fall 80 b. Så vad är det för ministorlekar jag hittar? Som jag känner nu efter att jag har köpt 100 E så kommer don va för små när jag fött. Kupan är väl lagom men inte omkretsen. Var köper man bamsestorlekar? Och just att det ska va amnings bh...känns som att det är kört för mig. Har hört att det finns en affär som säljer stora bh:n men att det kostar 600 kr osv och det har jag inte råd med.

• Svar på tråden Amnings bh
  • gruvan

Jag tycker boob har sköna amnings bhar. De kostar iofs lite mer men som sagt, väldigt sköna och bekväma. De har en omräkningstabell för sina storlekar också. Den tycker jag har stämt väldigt bra. Hoppas du hittar någon bra!

• tofslan

Köp ett förlängningsband till omkretsen istället, mycket mycket billigare så. Är svårt att hitta i butik men finns i många onlinebutiker

• Annelie 76

Omkretsen är som störst strax innan förlossning, sen när barnet är ute går den ner en del. Bh-arna kommer alltså vara lagom alt för stora efter barnet kommit. Förlängningsband är superbra, köp såna. Det brukar finnas på Lindex men de andra kanske också har om du frågar.
    När det gäller kupan så går det inte att säga exakt hur det blir men brösten brukar bli avsevärt större i början och minskar sen en del. På apotek, babyaffärer och webbutiken minimundus kan du köpa mjuka bh-ar i modell sport-bh som är superbra att ha på natten och när brösten gör ont i början. Inte direkt nåt stöd men de håller kvar amningsinläggen.

• tjejenA

Tack för alla tips...höll på att bli tokig. Tur att det finns andra som har bättre koll :)

Svar på tråden Amnings bh