• elmah

använda blondspray?

läste på förpackningen av schwartzkopf blonspray att man inte ska använda i färgat (blonderat hår) nån som om det går att använda ändå?

• Svar på tråden använda blondspray?
  • Rödbettan

Det finns ju alltid en risk att det uppstår en oönskad reaktion eftersom håret redan är kemiskt behandlat. Jag har använt blonderingsspray på tidigare färgat hår och det har fungerat ändå, men det finns ju risk för missfärgning.
    Pröva eventuellt på en hårslinga i underhåret innan du sprayar på hela håret för att se vad resultatet blir.
    Lycka till med håret

• Västkusttjejen

Jag har kört enbart blondspray, fast jag köper en annan sort, den superblond i röd förpackning som finns på bl a Kicks. Jag tycker inte swartskopf är lika bra. Den tar inte lika bra. Men testa dig fram på en slicka. Jag sprayar på, vare sig mörkt eller ljust underlag, färgat som ofärgat, permanentat som icke *skrattar* Mitt hår sitter kvar, är fortfarande lika tjockt och glansigt och blir blont =) Men jag kanske har ultratåligt hår, vad vet jag ;)

• Västkusttjejen

Oj, slinga skulle det stå *fnissar*

• Saga79

JAG ANVÄNDE SPREY BLOND NÄR JAG GICK I HÖGSTADIET... Inget jag rekommenderar, jag har bra kvalitet på mitt hår så det tog ingen direkt skada men när jag kom till frissan och ville göra lite andra sligor fick jag vänta till sprayblond hade växt ut. Hon kunde inte göra något annat pga den kemiska reaktionen.
    Jag lyssnade inte utan gick till en annan mindre duktig frisör som tonade i den färgen jag ville (naturligt blond/brun). Vilket resulterade i ett grönt hår, för att dämpa det gröna fick hon sätta i rött... Jag var inte glad fick va rödhårig i väöntan på att det skulle växa ut så att vi kunde klippa av det.

Så länge man trivs med det blonda och har bra kvalitet på håret är det ingen fara, men när jag ändrade mig blev resultatet mindre bra...

• elmah

ok.
    det är så här att efter ett tag så blir det blonda i mitt hår gultaktigt. trots att jag använder silverschampoo. använde kms och nu har jag toni&guy, men det verkar inte hjälpa så mycket.
    vill liksom ha mer kalla nyanser. gjorde en toning (silver toning/blond) hos frisören och det blev för mycket ''kall nyans'' alltså silvrigt... inte snyggt...

hur får ni behålla det blonda i håret?
    jag vet inte om det försvinner hos mig så snabbt pga att jag är brunett egentligen. men om man utgår från t ex natacha som är nästan svart i håret så har hon alltid riktig blnd färg

• Saga79

Jo men Natacha bleker antagligen sitt hår hos frisören, jag tror inte att det går att uppnå samma resultat med spray blond... Det är helt olika kemikalier!
    Kan inte mycket om det men vet att det blir totalt olika resultat... Det blir nog lätt halmgult med spray blond, precis som du beskriver.

• elmah

ja men hon kan väl inte bleka hela håret varje gång?
    det sliter ju jätte mycket på håret...

• beauvoir

Hej, har själv använd blond spray ett flertal gånger på min utväxt (har slingor), för att slippa bleka hos frisören varannan månad. Detta gick ganska bra, fick dock lov att göra ganska många gånger för att det skulle bli vitt och inte gult.

Sista gången jag gjorde detta ( förra hösten) så gick mitt hår av ca 5 cm ovanför hårroten. Som tur var, gick endast håret uppe på hjässan av så att jag har kunnat haft uppsatt hår. Denna sommar så kan jag äntligen ha utsläppt hår igen (1,5 år senare...)!!

Som ni nog förstår så vill jag avråda ALLA från att använda denna produkt. Men som jag skrev så fungerade det bra för mig till en början så om ni verkligen vill testa var försiktiga och använd det mkt sparsamt. Dock är detta lite av ett moment 22 om man inte vill ha gult hår...

• sassa85

Jag tappade jätte mkt hår när jag använde det!

• elmah

ok. ska nog inte använda blondspray... tråkigt att silver schampoo inte hjälper.

kan ni rekommendera någon som är bra?

• Poena

Bättre att använda vanliga slingor/blondering.

Ang. Natascha så bleker hon allra troligast bara utväxten varje gång. Hela håret behöver man bara fräscha upp då och då med en kort tid med blekningsmedlet. Då sliter det inte så fuktansvärt mycket, bara man använder rätt produkter till sitt hår. Bra inpackningar, balsam och fuktcremer att föna håret i.

Svar på tråden använda blondspray?