• Asirna

Smal kropp men ingen anorexia

Det är så din kropp är byggd.

Finns många fler som är väldigt smala och kan äta som hästar utan att gå upp i vikt, detta beror på att din kropp har hög ämnes omsättning, vilket betyder att din kropp förbränner energi fortare.

Så det spelar ingen roll hur mycket eller vad du äter. Säger dock inte du ska äta ohälsosamt för det blir skadligt i länden för alla.

Antar du skriver för du har blivit kallas anorektisk.

Skit  vad de säger, ta inte illa vid dig, de är bara dumma människor som inte äns vet vad de pratar om :)

• Asirna
    Skorpion76 skrev 2016-06-27 19:40:17 följande:
    Nej, jag har inte råkat ut för det här själv, utan jag undrar eftersom jag har hört talas om det!
    Okej, du menar att du hört talats om anorexia?

Anorexia har jag själv lidit av många år och är som det är känt för, man svälter sig till döds.

Men bara för du är så smal betyder det inte du har anorexia, utan endast att din kropp är byggd på det sättet.

Om du vill veta mer kan du alltid söka upp en läkare som kan förklara detta för dig.
  • Asirna
    Skorpion76 skrev 2016-06-28 07:16:39 följande:
    Ja, anorexia vet jag vad det är, men nu menade jag det att se anoreektiskt ut utan att ha anorexia. Det var det jag menade att jag hade hört talas om. 

Du har bara en smal kropp, betyder inte att något är fel :)
  • Asirna
    Skorpion76 skrev 2016-06-28 18:34:52 följande:
    Egentligen borde det inte göäöra det, men den som ser anorektisk ut kan inte se normal ut, eller hur?
    Finns många grader av anorexia.

Ser man skelettet på dig?

Sedan finns det ingen "normalt". Men det finns så det inte ser hälsosamt ut. 
  • Asirna
    Skorpion76 skrev 2016-06-29 07:15:43 följande:
    Så bra då!
    Asirna skrev 2016-06-28 23:40:31 följande:
    Finns många grader av anorexia.

Ser man skelettet på dig?

Sedan finns det ingen "normalt". Men det finns så det inte ser hälsosamt ut. 
    På personer som lider av svår anorexia ser man n'stan skellettet. Det är bara skinn och ben på personen i stort sett. 

Tro mig jag känner igen Anorexia, för över ett år sedan var jag själv skinn och ben. Dessutom märker man det med att personen inte äter i sammanhang med andra, oftast går till toan direkt efter maten osv.

Men, du har som sagt nog bara hög energi förbränning :)
Svar på tråden Smal kropp men ingen anorexia