• Skorpion76

Smal kropp men ingen anorexia

Jag har en fråga som jag inte riktigt vet var jag ska posta. Föreställ dig att du är en ung tjej som ser anorektisk ut, men du äter som värsta hästen! Du skulle kunna ge vad som helst för att gå upp i vikt, men ingenting hjälper! Vad vet man om detta tillstånd? Hur vanligt är det? Vad beror det på? Har det här tillståndet något namn? Vad jag har hört ska det ha med ämnesomsättningen att göra och att den inte fungerar som den ska. 
    Silver Pethead
  • Svar på tråden Smal kropp men ingen anorexia
  • Asirna
    Skorpion76 skrev 2016-06-28 07:16:39 följande:
    Ja, anorexia vet jag vad det är, men nu menade jag det att se anoreektiskt ut utan att ha anorexia. Det var det jag menade att jag hade hört talas om. 

Du har bara en smal kropp, betyder inte att något är fel :)
  • Skorpion76
    Asirna skrev 2016-06-28 17:52:49 följande:
    Du har bara en smal kropp, betyder inte att något är fel :)
    Egentligen borde det inte göäöra det, men den som ser anorektisk ut kan inte se normal ut, eller hur?
    Silver Pethead
  • Physalis
    Skorpion76 skrev 2016-06-28 14:07:58 följande:

Innebär det att det är något fel på din ämnesomsättning? Till exempel att den skulle vara för snabb?

Så vitt jag vet är jag frisk. Min kropp verkar ta det den behöver och släpper resten.
  • Asirna
    Skorpion76 skrev 2016-06-28 18:34:52 följande:
    Egentligen borde det inte göäöra det, men den som ser anorektisk ut kan inte se normal ut, eller hur?
    Finns många grader av anorexia.

Ser man skelettet på dig?

Sedan finns det ingen "normalt". Men det finns så det inte ser hälsosamt ut. 
  • Skorpion76
    Physalis skrev 2016-06-28 22:14:15 följande:
    Så vitt jag vet är jag frisk. Min kropp verkar ta det den behöver och släpper resten.
    Så bra då!
    Asirna skrev 2016-06-28 23:40:31 följande:

På personer som lider av svår anorexia ser man n'stan skellettet. Det är bara skinn och ben på personen i stort sett. 

Silver Pethead
  • Asirna
    Skorpion76 skrev 2016-06-29 07:15:43 följande:
    Så bra då!
    Asirna skrev 2016-06-28 23:40:31 följande:

På personer som lider av svår anorexia ser man n'stan skellettet. Det är bara skinn och ben på personen i stort sett. 

Tro mig jag känner igen Anorexia, för över ett år sedan var jag själv skinn och ben. Dessutom märker man det med att personen inte äter i sammanhang med andra, oftast går till toan direkt efter maten osv.

Men, du har som sagt nog bara hög energi förbränning :)
  • Zadre

Jag var så. Långt up i trettioårsåldern. 169 lång och vägde runt 52 kilo fast jag åt precis vad jag ville så mycket som jag ville (vanlig mat men även mycket skräp, godis och läsk också). I skolan trodde folk jag hade anorexia och min sambos mor och syster kommenterade tydligen hur smal jag var (till honom, sa aldrig nåt till mej antagligen för att de såg att jag faktist åt). Sen började jag äta LCHF för några år sedan, gick upp till runt 60 kilo dår jag sen legat sen dess. Sambon säger att jag ser mer hälsosam ut nu och även andra har kommenterat det.

• Skorpion76
    Zadre skrev 2016-07-10 10:10:51 följande:

Jag var så. Långt up i trettioårsåldern. 169 lång och vägde runt 52 kilo fast jag åt precis vad jag ville så mycket som jag ville (vanlig mat men även mycket skräp, godis och läsk också). I skolan trodde folk jag hade anorexia och min sambos mor och syster kommenterade tydligen hur smal jag var (till honom, sa aldrig nåt till mej antagligen för att de såg att jag faktist åt). Sen började jag äta LCHF för några år sedan, gick upp till runt 60 kilo dår jag sen legat sen dess. Sambon säger att jag ser mer hälsosam ut nu och även andra har kommenterat det.

60 kg? Oj jösses!
    Platinum Pethead
  • hejnina
    Skorpion76 skrev 2016-07-10 11:56:26 följande:

60 kg? Oj jösses!

Vad är det som är "Oj jösses" med det?
  • fluu

Min sambo är sådan(han är dock man). Han äter som tre hästar och hoppar han någon gång över ett mål är det något fel.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Smal kropp men ingen anorexia