• elena-mikaela

Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?

Hej. Nu startade med CB Advanced monitor. Någon som vill bolla och följas?

• Svar på tråden Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?
  • Skrutt 83

Hej!!

Ska precis börja med monitorn och har en fråga. Man ska ju börja mellan dag 1-4 i cykeln, min leverans har blivit försenad så kommer troligtvis vara dag 6 när jag får monitorn. Är det helt omöjligt att börja då? Måste jag vänta en hel månad? Eller kan man börja men bara risken att det kan bli lite missvisande?

Tacksam för svar

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • elena-mikaela
    Skrutt 83 skrev 2016-07-02 14:18:30 följande:

Hej!!

Ska precis börja med monitorn och har en fråga. Man ska ju börja mellan dag 1-4 i cykeln, min leverans har blivit försenad så kommer troligtvis vara dag 6 när jag får monitorn. Är det helt omöjligt att börja då? Måste jag vänta en hel månad? Eller kan man börja men bara risken att det kan bli lite missvisande?

Tacksam för svar

Hej. Du kan ställa in på dag 6 att du är på mensens dag 4 men då kommer du ligga 2 dagar efter. Ha detta i huvud bara. Eftersom första gången din monitor kommer be om Stickan på dag 6 ( din verkliga dag 8 ) så om inte du har ÄL strax efter Mens det borde funka. Jag skulle starta monitor direkt när den kommer . Dock jag tar inte första urin utan efter kl 10 då jag får starkare utslag. Men du gör som du vill.
  • elena-mikaela

Gud vad detta är jobbigt. När man är van att ha tydlig ÄL med alla tecken nu som någon trycker på On och Off knapp. Stegring var inte full men starkast igår, flyttningar andra dag i rad rinner under dagen och helt torrt till kvällen så det är svårt att få till mys. ÄL värk igår så kraftig och idag bara lite. Tempen gick 0,3 grader upp idag. Blir förbannad på min kropp. Monitor visar Hög fortfarande fast utslag på monitor stickor är betydligt svagare idag. Kommer jag få Max nångång?

Får testa och se imorgon iaf... En dag i taget.

Har någon upplevt det så?

• Guffy78
    Skrutt 83 skrev 2016-07-02 14:18:30 följande:

Hej!!

Tacksam för svar

Hur går det Skrutt? Har du börjat med monitor?
  • Skrutt 83

Hej!

Ja nu har jag börjat! Tack för tips. Den blev försenad och kom igår på min cykeldag 6 men jag ställde in den som dag 4 för att kunna börja använda den redan denna cykel, så första testet blir imorgon min cd8. Brukar ha äl runt cd 14-17 så borde vara lugnt. Ska jag nolla den efter denna månad tycker ni då det blir lite "fel" på cykeln då jag ändrat den 2 dagar?

Har haft den förra monitorn när jag försökte bli gravid med nr 2, då tog det sig på första cykeln och har lärt mig att ha bra koll på kroppen så kör nu säkra perioder i väntan på att sambon ska bli lika sugen på en trea som jag är. Jag hoppas på att få börja försöka i september ????

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Guffy78

Vad bra Skrutt 83!

Jag har dock problem för enligt Fertility Friend jag har haft ÄL på dag 12 dock monitor visar Max idag på dag 16 trots att jag hade hög temp ??? Hur kommer det sig? Jag tyckte att monitor missade stegring på dag 11 då jag kollade med vanliga stickor och fick utslag inte 100% men starkt närmare natten. Morgonen dag 12 blev det svagare och dag 14 var det helt blankt. Hade typiska ÄL värkar och flytningar då också. Idag är de lotion flytningar imorse och stängd tapp men märkte att tappen är öppen nu?? Vad händer egentligen? Har lätt mensvärk morgon och kväll och lite illamående. Går det att lita på monitor?

• Mussann

Har CBFAM och den ville ej ta emot gravtest så provade som ett vanligt test och de kom två blåa streck betyder de att kah är gravid

• Guffy78
    Mussann skrev 2016-07-07 22:53:10 följande:

Har CBFAM och den ville ej ta emot gravtest så provade som ett vanligt test och de kom två blåa streck betyder de att kah är gravid

Jag misstänker att det är alltid 2 streck på den testen och den är positiv bara om andra strecket är stark. Jag nämligen använde 3 sådana nyss när jag trodde att jag var längre in i cykel än jag i själva verket var. Och det kom 2 streck. Andra är svag och finns på alla tester. Fick dock veta nu att jag har ÄL så det är omöjligt att jag kan vara gravid samtidigt.
  • Guffy78

Fick Max på dag 16 och 17 .Ägget släppte på dag 22 som var andra dagen med sakta stigande temp vilket enligt alla regler är omöjligt så det kan faktiskt hända! Bekräftat av Gyn.

Svar på tråden Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?