Inlägg från: Tryhorn |Visa alla inlägg
  • Tryhorn

Orolig kub test v 13

Någon som varit med om liknade som kan ge råd. Var på kub test idag, visade inte jättebra 1:168 var risken för kromosom ändring. Har tre friska barn sen tidigare, och aldrig gjort nått kub test. Nu blev vi erbjuden foster vattenprov. Är så orolig. Nån som har varit med om nått liknade och fått bra resultat. Mvh

• Svar på tråden Orolig kub test v 13
  • Tryhorn

Någon som varit med om liknade,? bebisen var jätte rörlig och hjärtat slog så fint. Och nacken såg bra ut. Men blir så orolig.

• Tryhorn

Åå tack för svar, jag bara brast i gråt förut, då allt var nytt, då vi aldrig gjort detta förut. Gör de ont och ta fvp?. Ska ner på måndag och prata med läkaren, sen fått en tid för fvp den 18/7. Blir många oroliga veckor. Barnmorskan sa att hon räknade på mina blodprov och ålder mm, tror jag tog in hälften vad hon sa. Men vi får helt enkelt vänta .

• Tryhorn

Precis så sa mannen med. Så jag ska nog inte tänka så mycket på de. Och leva som vanligt. Tack snälla ni.

• Tryhorn

Ja vi har resonerat lite i de, vi ska träffa läkaren på måndag, risk för downsyndrom var liten var de andra som låg 1:168. Känns lite som de var ju bra siffror ändå, fast barnmorskan sa att vi va i hög risk. Samt att jag tyckte barnmorskan betedde sig otroligt dumt till, säger till oss har ni inte läst på om detta, eee nej är ju första gången vi gör detta test. Då säger hon men du har ju varit gravid två gånger tidigare. Jag började gråta, och säger om du kollar igen att vi gått igenom ivf efter mannen just avslutat sin cancer behandling. Då ber hon om ursäkt. Med dom andra barnen blev vi aldrig erbjuden kub test. Tack för alla svar.

• Tryhorn

Okej, tack. Är så osäker hur vi ska göra, är väll bra och kolla oxå. Men vi har bara blivit erbjuden fvp, får man begära modekaksprov själv?. Ja hop verkar de finnas än i alla fall då kanske. Så nervös, vill bara de ska bli måndag så jag/vi får prata med läkaren

• Tryhorn

Ska träffa läkaren nu på måndag. Men känns som om jag har bestämt mig för att inte göra nått fvp . Som jag känner nu i alla fall

• Tryhorn

Ville bara meddela att vi gjorde aldrig nått foster vatten prov. Och allt såg jättebra ut på sista ultraljudet, vi väntar en frisk son <3 . Som är beräknad 4 januari. Tack för alla råd jag fått .

• Tryhorn

Ja skulle jag bli gravid igen , blir de inget kub test. Skapar bara oro. Är beräknad om ca 2 veckor. Och allt ser jättebra ut med bebisen <3

Svar på tråden Orolig kub test v 13