Fröken Apelsin skrev 2016-06-29 03:37:02 följande:
Den enda skillnaden är att djuret är vänt mot Mekka och att en bön läses över djuret. Vad är det som är så plågsamt med det?
Är du dum eller? Man skär av halsen och låter djuret förblöda samtidigt som det känner smärtan då hjärnstammen och ryggmärgen lämnas intakt. Det är skillnaden. Läs på om halal.
I Sverige måste bedovning användas dock. Men de som insisterar på "äkta" halalslaktat kött kan köpa importerat.
Jag snackar inte om endast i Sverige. Jag snackar om halalslakt som det går till. Mao djuret lever medan det förblöder. Vissa djur springer runt i desperata försök att överleva. Dom försöker andas genom den avskura luftstrupen. Dom försöker skrika och man ser skräcken i deras ögon. Vidrigt så in i helvet.
Även på bilder med halal kan man se hur ett djur står upp med avskuren hals. Så länge ryggmärgen och hjärnan är intakt(som det är vid halal) så känner djuret både smärta rädsla och förtvivlan medan det förblöder.
Nej inget jag rekommenderar. Sen är slakt ofta vidrigt oavsett men när djuret inte ens får ett skott i huvudet innan gör det hela mycket värre. Men det betyder inte att jag tycker slakten i Sverige och i andra länder där dom inte slaktar halal är helt human heller. Djur fraktas långa sträckor bryter ben och skadas. Ibland tar inte bedövningen(skott i pannan) som det ska så djuret lider ändå fruktansvärt. Dräktiga djur slaktas och kalven/fölet/lammet mm mm mm kan skäras ut och då fortfarande leva innan det antingen får ligga och självdö eller slaktas och kastas som sopor.
För att då då är det elektriska signaler till musklerna som styr det. Dom är döda eftersom dom inte har något huvud men kan ändå röra sig. Det gör även människor grodor ödlor ormar mm mm mm om man blir halshuggen men medvetandet är borta då hjärnan är död. Jösses vad pinsamt okunniga människor det finns. Läs på lite.
Hoppas att ni som är direkt emot all form inte äter svensk kyckling...
All svensk kyckling slaktas enligt en försvenskad variant.
Nej svensk kyckling halshuggs. Vilket inte är samma sak som att skära av halspulsårdern och luftstrupen men lämna ryggmärg och hjärna intakt. Mao lämna medvetandet intakt.