Inlägg från: Anonym (Geni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Geni)

Halal-slakt

Fröken Apelsin skrev 2016-06-29 03:37:02 följande:
    Den enda skillnaden är att djuret är vänt mot Mekka och att en bön läses över djuret. Vad är det som är så plågsamt med det?
    Plus att avlivningen sker genom att halspulsådrorna skärs av med kniv. 
  • Anonym (Geni)
    Anonym (Emot) skrev 2016-06-29 07:20:46 följande:
    Är du dum eller? Man skär av halsen och låter djuret förblöda samtidigt som det känner smärtan då hjärnstammen och ryggmärgen lämnas intakt. Det är skillnaden. Läs på om halal.
    I Sverige måste bedovning användas dock. Men de som insisterar på "äkta" halalslaktat kött kan köpa importerat.
  • Anonym (Geni)
    Anonym (Emot) skrev 2016-06-29 07:38:29 följande:
    Jag snackar inte om endast i Sverige. Jag snackar om halalslakt som det går till. Mao djuret lever medan det förblöder. Vissa djur springer runt i desperata försök att överleva. Dom försöker andas genom den avskura luftstrupen. Dom försöker skrika och man ser skräcken i deras ögon. Vidrigt så in i helvet.
    Har du medverkat eller sett det?
  • Anonym (Geni)
    Anonym (Emot) skrev 2016-06-29 07:50:18 följande:
    Ja på film. Inte i verkligheten. Ett tips sök på youtube. Men det är så vidrigt att dom kräver inloggning och ålder för att få se.
    Det tänker jag verkligen inte göra. Jag tror dig.
  • Anonym (Geni)
    Anonym (Fy faan) skrev 2016-06-29 08:20:11 följande:

Helt klart emot. Här ska inte förekomma halalslakt. De som kommer från andra länder ska helt enkelt acceptera hur vi gör i Sverige, annars kan dom vara utan kött. Man ska ta seden dit man kommer.

Jahapp, och där kom det första rasistiska inlägget... 

Du vet att det finns svenska muslimer också va? Och vet du också att judar slaktar på precis samma sätt? Såna har vi också i sverige sen länge...
  • Anonym (Geni)
    Anonym (Fy faan) skrev 2016-06-29 10:25:37 följande:
    Det är inte rasistiskt att säga att man tar seden dit man kommer! Det är exakt det vi skulle få göra om vi flyttar någonstans. Att man ens kan leva med sig själv när man äter ett kött från ett djur som har misshandlats så brutalt är för mig helt ofattbart. Det är så jävla vidrigt så det finns inga ord.
    Hehe.. så du säger att det inte finns svenska kyrkor i andra länder t.ex? Vi tar inga seder dit vi kommer grabben. Jag bor utomlands, och köper senapssill på ikea och Ahlgrens bilar på svenska kyrkans cafe. Det var även ett stort midsommarfirande här precis, med majstång, små grodorna och allt som hör till.

Alla människor tar med sig sina seder dit de kommer. Faktum.

Jag tycker också skäktning (som det faktiskt heter, inte halalslakt) är förkastligt, men jag förstår inte varför du behöver säga att det är invandrares fel att det görs? Det är inte forbjudet i svensk lag, enbart föreskrivet att bedövning måste användas. 

Utbilda dig.
Svar på tråden Halal-slakt