Inlägg från: Anonym (Fy faan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fy faan)

Halal-slakt

Helt klart emot. Här ska inte förekomma halalslakt. De som kommer från andra länder ska helt enkelt acceptera hur vi gör i Sverige, annars kan dom vara utan kött. Man ska ta seden dit man kommer.

• Anonym (Fy faan)
    Anonym (Geni) skrev 2016-06-29 08:27:32 följande:

Jahapp, och där kom det första rasistiska inlägget... 

Du vet att det finns svenska muslimer också va? Och vet du också att judar slaktar på precis samma sätt? Såna har vi också i sverige sen länge...

Gäller alla som förespråkar halal. Det är så vidrigt så man skulle göra likadant med dom
  • Anonym (Fy faan)
    Anonym (Geni) skrev 2016-06-29 08:27:32 följande:

Jahapp, och där kom det första rasistiska inlägget... 

Du vet att det finns svenska muslimer också va? Och vet du också att judar slaktar på precis samma sätt? Såna har vi också i sverige sen länge...

Det är inte rasistiskt att säga att man tar seden dit man kommer! Det är exakt det vi skulle få göra om vi flyttar någonstans. Att man ens kan leva med sig själv när man äter ett kött från ett djur som har misshandlats så brutalt är för mig helt ofattbart. Det är så jävla vidrigt så det finns inga ord.
  • Anonym (Fy faan)
    M i s s skrev 2016-06-29 20:23:00 följande:

Okej? Är det respektlöst mot djuret och säga en bön och vända djuret åt ett visst håll?

Ja, och fånigt
  • Anonym (Fy faan)
    Anonym (Inte emot) skrev 2016-06-29 21:54:20 följande:

Respektlöst mot djuret är det ju knappast. Vad menar du med det? Att det är fånigt är ju din uppfattning. Ska vi inte ha halalslakt pga att du tycker det är fånigt? Arbeta på dina argument.

Jag tycker att det är vidrigt, och fånigt att det görs av religösa skäl. Fattade du nu lr?
  • Anonym (Fy faan)
    Rataxes skrev 2016-06-30 21:00:17 följande:

Emot.

Sprider alltid glädje med att lägga stekfläsk i halalkylen.

Haha, det ska jag också göra :)
Svar på tråden Halal-slakt