Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Halal-slakt

Riktig halalslakt är vidrig och jag anser att slaktarfan som utför avlivning enligt nämnda kriterier borde utsättas för exakt samma sak.

Så kallad "svensk halalslakt" dvs att djuret bedövas FÖRE avlivning. Det har jag inte ett skit emot. Det innebär inget som helst onödigt lidande för kreaturet som slaktas. 

Så jag är emot. 

Och för.

Beroende på.

Typ då.

Kram för helvete.exploding hug emoticon......... //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2016-07-01 09:39:59 följande:
    Halal"slaktas" räkor ???
    .....bara undrar.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2016-07-01 09:40:15 följande:
    .....bara undrar.
    .....i största allmänhet.
  • Anton Chigurh
    Anonym (bea) skrev 2016-07-01 10:33:37 följande:
    Nej och många muslimer äter inte skaldjur öht, bara fisk.
    Mmm....det kan banne mig inte vara enkelt att leva som rättrogen muslim. Jag kände mig manad att kolla upp vad reglementet säger angående kräft/skaldjur på en muslims tallrik och jag hittade iaf ett svar. Hos "Fråga Imanen"

Han säger/skriver: 

"De lärda som klassificerar kräftdjur och räkor som fiskar, anser det i stort sätt vara tillåtet att äta dem. Hur som helst så är det många ‘ulama (lärda) som inte klassificerar dem som fiskar och det är därför bättre att avstå."

Det anses alltså vara, citat: "i stort sett vara tillåtet" ....slut citat, att kränga skaldjur. Ändå..... bör du avstå.

Klockrent. Sannerligen.

Typ...

Kram //Antonbow.gif

• Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2016-07-01 10:46:36 följande:
    Mmm....det kan banne mig inte vara enkelt att leva som rättrogen muslim. Jag kände mig manad att kolla upp vad reglementet säger angående kräft/skaldjur på en muslims tallrik och jag hittade iaf ett svar. Hos "Fråga Imanen"

Han säger/skriver: 

"De lärda som klassificerar kräftdjur och räkor som fiskar, anser det i stort sätt vara tillåtet att äta dem. Hur som helst så är det många ?ulama (lärda) som inte klassificerar dem som fiskar och det är därför bättre att avstå."

Det anses alltså vara, citat: "i stort sett vara tillåtet" ....slut citat, att kränga skaldjur. Ändå..... bör du avstå.

Klockrent. Sannerligen.

Typ...

Kram //Antonbow.gif
    "Imamen"
Svar på tråden Halal-slakt