Inlägg från: Anonym (Sarah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sarah)

Halal-slakt

Fröken Apelsin skrev 2016-06-29 12:58:49 följande:
    Du behöver nog läsa på, för du är hemskt okunnig.

www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurskydd/slaktochannanavlivning/religiosslakt.4.37cbf7b711fa9dda7a18000220.html
    Eller så borde du göra det. Vet DU vad halal betyder? Halal betyder att djuret lider så in i helvete enbart för att få ut hur mycket RENT blod som helst. Vad är det som är så bra med det?
  • Anonym (Sarah)
    Pentagram skrev 2016-06-29 13:14:18 följande:
    INTE I SVERIGE. Här sker halal-slakt enligt samma djurrättslagar som all annan slakt. Visst, slakt är ju på intet sätt till djurens fördel men halalslakt är inte värre än annan slakt här.
    INTE I SVERIGE? Den du. 
  • Anonym (Sarah)
    Askers skrev 2016-06-29 13:33:08 följande:

Halalslakt i Sverige är i princip samma sak som all annan slakt här. Djuren behövas innan

FEL. Varför diskuterar sådana som dig ens halal? Har det varit sista skriket på fl?
  • Anonym (Sarah)
    Pentagram skrev 2016-06-29 13:45:34 följande:
    Varför diskuterar DU halal? Förväntas vi engagera oss i djurrättsprocessen i Saudiarabien? Försöker du göra gällande att halalslakt i Sverige går till som i mellanöstern? Tycker du ALL slakt skall förbjudas?
    Nej, nej och nej. Däremot förväntar jag mig att just de som vill diskutera andras kulturer, har åtminstone lite koll ang ämnet.
  • Anonym (Sarah)
    Rataxes skrev 2016-06-30 21:00:17 följande:

Emot.

Sprider alltid glädje med att lägga stekfläsk i halalkylen.

Vad?
  • Anonym (Sarah)

Alltid roligt när en massa svenskar precis vet vad de pratar om...

• Anonym (Sarah)
    Anonym (Mot) skrev 2016-07-05 21:53:06 följande:
    Det jag förundras över är att så många feminister i tråden försvarar medeltida tillvägagångssätt att skaffa mat. Jag trodde att feminism = jämställdhet + djurrätt.
    Vem?
Svar på tråden Halal-slakt