Varför tar du Citodon eller ännu starkare tabl?
Jag har missbrukat alla slags opiater, favoriten var oxycontin. Endast för att det är så fantastiskt skönt, ingen annan orsak. Nu har jag slutat helt med sånt för över tre år sen men det var ett helvete att sluta, vilket jag trots allt lyckades med helt själv. Jag hade dels inte råd längre eftersom jag köpte på svarta marknaden och dels för att det var så för jävligt jobbigt när det inte fanns nåt att få tag på och man fick vänta och blev assjuk under tiden. För varje avtändning blev det bara värre och det tog bokstavligen knäcken på mig. Varenda cell i kroppen skriker efter mer och man känner sig även psykiskt knäckt. Det fanns ingen lycka eller glädje utan opiater i kroppen. Det var fruktansvärt och jag kände att jag pallade inte leva så längre.
Det tog lång, lång tid att återigen hitta livslusten och kunna känna glädje även efter att den akuta avtändningsfasen var över. Jag har vissa men kvar än idag, psykiska alltså.
Jag varnar starkt för att använda dessa droger längre än några dagar. Den enda orsaken jag ser dom som nödvändiga är vid operationer eller terminal cancer. De förändrar hjärnans struktur vilka förblir, permanent. Jag kan förstå dom som lider av nån slags permanent smärta också där dom blir sängliggandes utan opiater. Men om läkarna en dag bara slutar skriva ut så står man där och är gravt beroende. Dom har blivit mycket mer strängare nu, den svarta marknaden ser inte likadan ut längre.
Men om jag ska vara helt ärlig med mig själv så tror jag att jag absolut skulle återgå till ett hardcore bruk igen om opiater blev lagliga även utan recept och därmed billiga. Det jag aldrig skulle börja med är heroin, det anser jag är smutsigt. Vem vet hur många skitiga hiv smittade smugglare som haft den gömd i sina analer utmed resans gång från tex Afghanistan. Det ska vara rent läkemedel som är framställda i labb utav utbildade experter. Snobbigt? Ja, kanske, men det är så min hjärna fungerar efter att den blivit skadad efter allt missbruk.