• Aquilia86

Hjälp! Placenta Previa med jobbiga tankar!

Jag är i vecka 19 och har fått veta att jag har placenta previa efter två veckors blödande. Moderkakan sitter så att det är väldigt liten chans att den flyttar upp sig säger läkaren. Jag är inlagd och har en störtblödning per dag ungefär då dom alltid gör ett VUL för att kolla så allt ser bra ut och det gör det jämt men måste ändå hålla mig i sängen hela tiden. Jag börjar redan bli trött på det här och har till och med haft tankar som att jag ibland blir besviken på att allt ser bra ut då jag bara vill att det här ska vara över så jag får åka hem nån gång och må bra. Det känns jättehemskt att jag tänker så. Det här är min första graviditet och det känns så konstigt att jag råkade ut för just det här eftersom det oftast händer såna med tidigare graviditeter bakom sig. Blev ju så glad när jag blev gravid och så händer detta. Tyckte att illamående tiden var jobbig men det va ju rena barnleken jämfört med det här liksom. Skulle uppskatta lite stöd och råd, gärna från någon som upplevt det här själv. Vet inte vart jag ska ta vägen snart ????

• Svar på tråden Hjälp! Placenta Previa med jobbiga tankar!
  • Hilda77

Oj vad jag känner igen mig. Är i vecka 26 och har helt flreliggande moderkaka. Sjukskriven sen vecka 15 efter stora blödningar. Har inte blött sen vecka 17 tack o lov.

Har nu även fått reda på att jag har placenta accreta. Ångesten jag känner nu är obeskrivlig.

Jag ångrar att jag blev gravid, hatar varje sekund för tillfället. Samtidigt är jag så glad för varje dag han stannar kvar därinne. Så väldigt blandade känslor.

Är livrädd för förlossningen och övertygad om att jag kommer dö. Nä, detta är inte roligt alls.

Håll ut bara. Dagarna tickar på. Jag har en son sen innan och vet ju att i skutändan är det värt det. Just nu känns det dock inte så.

• Aquilia86

Mm verkligen inte roligt. Jag önskar att jag också fick sluta blöda nån gång och komma hem och vila där istället. Nu har jag haft blödningar i två veckor och det har bara blivit värre trots medicinen. Skulle varit skönt om det i alla fall börjat senare i graviditeten. Nu är det ju så pass tidigt att man får ju bara ligga här och låta tiden gå och hoppas på det bästa. Ska man behöva ligga här på sjukhuset graviditeten ut nu? Det är ju en evighet. Jag har inte läst om nån som behöver ligga halva graviditeten på sjukhus pga blödningar. Det borde väl ge sig? Försöker hitta nån statistik på risk för missfall vid föreliggande moderkaka för att ta reda på om detta verkligen är värt det men kan inte hitta nåt sånt heller. Blir tokig!

• Twilight

Hej!

Hur går det för er? Jag fick veta i v15 att jag har föreliggande moderkaka, efter en störtblödning.

På ons har jag rul men chansen att moderkakan ska ha flyttat sig känns liten, då jag haft småblödningar hela tiden sen den stora.

Har inte oroat mig så mycket, men ju mer jag läser här, desto räddare blir jag :( (Är i v19 nu)

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
Svar på tråden Hjälp! Placenta Previa med jobbiga tankar!