Hjälp! Placenta Previa med jobbiga tankar!
Jag är i vecka 19 och har fått veta att jag har placenta previa efter två veckors blödande. Moderkakan sitter så att det är väldigt liten chans att den flyttar upp sig säger läkaren. Jag är inlagd och har en störtblödning per dag ungefär då dom alltid gör ett VUL för att kolla så allt ser bra ut och det gör det jämt men måste ändå hålla mig i sängen hela tiden. Jag börjar redan bli trött på det här och har till och med haft tankar som att jag ibland blir besviken på att allt ser bra ut då jag bara vill att det här ska vara över så jag får åka hem nån gång och må bra. Det känns jättehemskt att jag tänker så. Det här är min första graviditet och det känns så konstigt att jag råkade ut för just det här eftersom det oftast händer såna med tidigare graviditeter bakom sig. Blev ju så glad när jag blev gravid och så händer detta. Tyckte att illamående tiden var jobbig men det va ju rena barnleken jämfört med det här liksom. Skulle uppskatta lite stöd och råd, gärna från någon som upplevt det här själv. Vet inte vart jag ska ta vägen snart ????