Inlägg från: OupaOupa |Visa alla inlägg
  • OupaOupa

Migrationsverket viktigt!

Min man ansökte om medborgarskap i mars i år. Beslut fattades på 4 veckor, inga kompletteringar efterfrågades.

De långa väntetiderna gäller uppehållstillstånd.

Vi är för övrigt lyckligt gifta och ser framtiden an tillsammans.

• OupaOupa
    201307eli skrev 2016-07-01 22:03:13 följande:

Stort grattus vad roligt. Nej den långa väntetiden gäller inte endast uppehållstillståndet min man har ansökt om svenskt medborgarskap och har nu väntat i 15 månader. På deras hemsida står det 15-17 månaders väntetid

Ok, kanske gick ärendet fortare då jag är född i Sverige. Enda rimliga förklaringen till att det gick så fort för oss.

Om ni nu har fått en handläggare som tittar på ärendet så lär ni snart få ett beslut.

Lycka till!
  • OupaOupa
    201307eli skrev 2016-07-01 23:04:01 följande:

Ah tror att när man väl får en handläggare så går det fort. Jag har bott i Sverige sen jag var 1 år gammal så i stort sett hela mitt liv.

Tack så mycket hoppas verkligen han får den snart jobbigt att vänta så länge

Nej, då borde det inte göra någon skillnad, mycket märkligt. MV är svåra att förstå sig på. Vi måste haft en enhet med kortare handläggningstider. Hur som helst hoppas jag att ni inom kort får besked för den väntan du nämner är dryg.
  • OupaOupa
    Anonym (vad) skrev 2016-07-02 08:44:56 följande:

Är inte det heller. Jag är svensk och när min man sökte tog det nästan exakt 1 år.

Nej, jag förstår att det inte kan vara förklaringen. Kanske beror det på enheten som handlägger :)
Svar på tråden Migrationsverket viktigt!