Inlägg från: kvinna29årskåne |Visa alla inlägg
  • kvinna29årskåne

Försöker bli gravid med första barnet, fler?

Är inne på åttonde försöket nu. Försöker bli gravid med första barnet...

• kvinna29årskåne

Inne på nionde månaden nu med försök att bli gravid. Blir lika besviken varje gång det inte tar sig.. När ska det bli min tur?. Längtar så att bli mamma..

• kvinna29årskåne
    Lotten skrev 2016-08-28 06:44:07 följande:

Förstår din frustration. Har ni varit i kontakt med någon gynekolog? Vi sökte hjälp efter ett år. Vi har nu försökt i 3 år. Får hjälp med ivf. Trots att de inte hittar något fel. Man har ju rätt till utredning när man försökt i ett år.

Har ni barn sedan innan?

Nej vi har inte varit i kontakt med gynekolog än. Tänkte göra det när det gått ett år. Ok. Så det har inte blivit något efter 3 års försök? Nä vi har inga barn sedan tidigare. Ni då?
  • kvinna29årskåne

Hoppas verkligen att det har tagit sig denna månaden.

Vi prickade in äl i alla fall, sen får man se om det tar sig. Bim 16 september

• kvinna29årskåne

Jaha spännande det här. Har massa symptom som jag brukar ha dagarna före mens. Skulle inte alls förvåna mig om mensen n kommer snart och att det blir ännu ett misslyckande ????

• kvinna29årskåne
    StinaLisa skrev 2016-09-21 13:09:24 följande:

Helt glömt. Haha här

Kommer allt.

Första gången med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde ! Ungefär 3-4 dagar senare. Slutade med p-piller 1 april och endast legat enligt en app och ingenting emellan typ. Inget har hänt. Inte så konstigt såhär i efterhand då jag uppenbarligen inte ens hade ägglossning. Men. Nu. Första månaden med ägglossningstest (enligt billiga-tester) som visade rätt 3-4 dagar senare än väntat.

Vi låg en gång endast och ja. Kunde inte hålla mig då mensen skulle ha kommit i fredags. Fyra dagar efter sexet fick ja starka hugg i magen och tänkte "nu blev jag gravid!" Samt ömtåliga bröstvårtor samt kissar konstant !

Testade med ägglossningstest i måndags som blev två starka sträck.hm okej. Gravid ?!

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Kunde inte hålla Mig så väl på jobbet smög jag på toa 4 timmar senare och fick Plus direkt. Testade igen hemma sen med en digital (clearblue) som "sa"; GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig med smått panik haha. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild ! Men det komiska är att vi försökt sen april trots att jag vägrar få barn i den lilla lilla lägenhet vi då bodde i. 3 dagar innan ägglossningen flyttade vi till hus och hade känslan "barn kommer när de kommer". Trots ägglossning kan de ju ta minst ett halvår. Ej ja. Inte nu. Haha. Blev gravid samma månad vi flyttade in i stora huset på landet.

Så 24-26 maj är BF.

Stort grattis till dig.
  • kvinna29årskåne

Jaha då går jag in på 10 månaden nu med försök.. Kan ju undra om det är något fel eftersom det inte blivit något än... Suck

• kvinna29årskåne

Använt ältest denna månaden. Den inträffade tidigare än vad "älkalendern" har sagt. Nu hoppas jag verkligen att det har tagit sig denna månaden.

• kvinna29årskåne
    Cecilah skrev 2016-10-20 20:27:22 följande:

Testa ett cb digital! Hoppas det har tagit sig för dig nu, hur länge har ni försökt? :)

Vi har försökt 10 månader nu.
  • kvinna29årskåne
    Cecilah skrev 2016-10-20 20:27:22 följande:

Testa ett cb digital! Hoppas det har tagit sig för dig nu, hur länge har ni försökt? :)

Provade det men det visade negativt.

Men ska vänta till måndag och ta ett nytt. Känner mig konstig i hela kroppen mer än vanligt innan mensen ska komma. Så får väl hoppas fortfarande
  • kvinna29årskåne

Blir så ledsen och frustrerad. Ingen mens än och negativt test i måndags. Bim +10 idag. Hur länge kan man plussa efter bim?

• kvinna29årskåne

Mensen kom idag(bara två veckor försenad). Trodde verkligen att det var något fel på mig denna månaden. Nu är det bara att vänta in försök nummer 11

• kvinna29årskåne

Eftersom kroppen har bråkat och mensen kom två veckor senare än vad den skulle så får jag vänta ett tag till innan försök nummer 11 inleds. Hoppas verkligen det tar sig nu.

• kvinna29årskåne

Har ringt angående utredning idag. Får se hur lång tid det tar innan vi får en tid. Någon mer som väntar på utredning?

• kvinna29årskåne

Har fått tid till utredning nu i maj. Men är rädd för att dem ska säga att jag väger för mycket för att få inleda eller påbörja en utredning.

Är det någon som har blivit nekad utredning/behandling för att ni legat över deras bmigräns?

• kvinna29årskåne

ingen mens i sikte. pms deluxe. har känts som att mensen skulle vara på väg i en vecka nu men har inte kommit än. tog ett test idag. tycker mig se ett litet plus där men är väldigt vagt. Får ta ett nytt senare och se om det visar tydligare. men är väl bara inbillning som vanligt. Demon

• kvinna29årskåne

är så frustrerad just nu. cykeldag 49. Ingen mens. inte gravid. känns som kroppen bara försöker jäklas med mig. vill så gärna ha ett plus. hur svårt ska det vara att bli gravid? 
    har en tid för utredning i maj, men just nu känns det hopplöst..  är jag så trött på att försöka, hoppas och att bli besviken varje månad. suck

• kvinna29årskåne

Var på inledande samtal för utredning i veckan. Fick besked om att vi kane göra en utredning . Men om vi ska ha någon vidare hjälp så behöver jag gå ner 10% av min vikt=11 kg. Ska på återbesök i september och då ska banne mig jag vara av med dem 11 kg och gärna några till????????????

Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?