Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

Försöker bli gravid med första barnet, fler?

Hej,

Hoppar in här. Slutade med cerazette i april då jag inte mådde bra av dom. Tänkte att händer det så händer det. Är 31 år och inga barn sen tidigare så den biologiska klockan skriker för full hals.

Känt mig skengravid nästa varje månad sen jag slutade med piller. Vi har precis börjat försöka ordentligt, första "riktiga" försöket denna gång och jag inväntar nu min mens. Har haft en ganska oregelbunden cykel så den kan komma när som helst. Min förra cykel var 33 dagar, så om denna cykel är densamme så har jag BIM på lördag. Men tror dock fröken röd lär knacka på med besked precis som hon brukar göra.
  • FrökenE1985

Jaha... BIM idag enligt min kalender. Har inga vanliga känningar om att mensen skulle vara på väg. Hoppas hoppas att den håller sig borta. Längtar såååå efter det där plusset!

Kanske är skenis som vanligt, men är hungrig men har svårt att äta, molvärk, trött, åksjuk och ovanligt lätt till tårar. Blir till att ta ett test imorgon bitti om inte mensen kommer.

• FrökenE1985

BIM +1 idag. Ingen mens och inget plus. Antar att det är kroppen som jäklas med en som vanligt. Rynkar på näsan

• FrökenE1985

BIM +3 idag. När min sambo kände på mina bröst i morse undrade han om dom växt... Har dom? sa jag. Har dock min "typiska" mensvärk idag, så tror den kommer när som. Men hoppas ju fortfarande såklart. Neg.gravtest igår. Så får nog ställa in mig på att försöka igen nästa ÄL.

• FrökenE1985

Sömnlös och besbiken. Mensen kom tillslut trots allt. Tyckte det kändes så otroligt annorlunda denna gång. Var nästan övertygad om att det tagit sig sig denna gång, men icke.

Nya tag, nytt försök.

Nästa BIM 26 aug enligt kalendern som räknar ut genomsnittet på cyklerna. Får hålla tummarna då istället.

• FrökenE1985
    mysius skrev 2016-08-10 06:51:15 följande:

Jag är gravid! Helt sjukt, jag är helt i chock! :D

Grattis! =)
  • FrökenE1985
    Hade ÄL i fredags, lite senare än beräknat så har BIM 17 sep istället för 15 sep. Lyckades få till det natten mot onsdag och fredag. Mös även natten mellan fredag och lördag, men då kom inte min karl. Får hoppas att myset dagarna innan räcker. Men känner mig inte speciellt hoppfull. 
  • FrökenE1985
    GenevaL skrev 2016-09-06 13:12:47 följande:

Åh, vad spännande! Hoppas, hoppas.

Jag är så fundersam för jag går runt och nojar att jag helt och hållet missbedömt, skrev i en annan tråd- kopierar över det rakt av så kanske det finns ngn som kan hjälpa mig att tyda lite? :)

Hoppade av Neovletta28 efter ett par års användande i slutet av Juli. Några dagar senare kom en blödning (precis som det kan göra om jag tidigare ej tagit samma tid eller missat piller :0). Den höll i sig några dgr och sedan kom mensen på beräknat datum 1-3aug. Hyfsat regelbunden +-1-3 dgr varje månad. Nu vet inte jag om jag helt fått detta bakom foten men blödningen fr piller kan ju inte vara densamma som mens? Eftersom den blir avsevärt mkt längre när man missat piller o div. Som jag skrev? Runt den 16e aug tydliga ÄL-känningar. Aktivt varje dag, hela månaden ;)

Den 1sep fick jag svagt ljusbruna/beige flytningar, inte mkt men i fyra dagar. Aldrig hänt tidigare.

Nu 6e sep och negativt grav test. Ont i brösten, lätt illamående och något tröttare än vanligt men det kan ju vara ren inbillning ;0?

Så fick jag med när jag slutade med cerazette i Maj. För mig var det dock bara kroppen som svarade på hormonerna som skenade i kroppen efter piller-stoppet. Men det kan lika gärna vara en graviditet, men att du är "låghormonare". När man väl försöker bli gravid känner man ju lätt efter lite extra, speciellt efter att man slutat med piller. Ofta behöver man bekanta sig med sin kropps mönster igen, så det är svårt att säga om det är symptom eller bara PMS. Kroppen kan uppföra sig bra märkligt när man släpper sina "naturliga" hormonerna fria. 

Håller tummarna för att det är graviditet!
  • FrökenE1985
    Lotten skrev 2016-09-06 16:22:04 följande:

Har idag fått ett femdagars embryo insatt i livmodern. Hoppas hoppas det funkar denna gång! Testdag om 2 veckor.

Hoppas, hoppas! Håller tummarna för att det går vägen! Glad
  • FrökenE1985
    Lotten skrev 2016-09-12 10:58:02 följande:

Ruvardag 6 idag och testade imorse. Kan det vara positivt? Tycker det doftar mkt mer, ont i brösten och molvärk i livmodern.

Men coolt! Ser absolut ett streck trots att det är så tidigt. Grattis och all lycka till dig att det stannar!
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet, fler?