GenevaL skrev 2016-09-06 13:12:47 följande:
Åh, vad spännande! Hoppas, hoppas.
Jag är så fundersam för jag går runt och nojar att jag helt och hållet missbedömt, skrev i en annan tråd- kopierar över det rakt av så kanske det finns ngn som kan hjälpa mig att tyda lite? :)
Hoppade av Neovletta28 efter ett par års användande i slutet av Juli. Några dagar senare kom en blödning (precis som det kan göra om jag tidigare ej tagit samma tid eller missat piller :0). Den höll i sig några dgr och sedan kom mensen på beräknat datum 1-3aug. Hyfsat regelbunden +-1-3 dgr varje månad. Nu vet inte jag om jag helt fått detta bakom foten men blödningen fr piller kan ju inte vara densamma som mens? Eftersom den blir avsevärt mkt längre när man missat piller o div. Som jag skrev? Runt den 16e aug tydliga ÄL-känningar. Aktivt varje dag, hela månaden ;)
Den 1sep fick jag svagt ljusbruna/beige flytningar, inte mkt men i fyra dagar. Aldrig hänt tidigare.
Nu 6e sep och negativt grav test. Ont i brösten, lätt illamående och något tröttare än vanligt men det kan ju vara ren inbillning ;0?
Så fick jag med när jag slutade med cerazette i Maj. För mig var det dock bara kroppen som svarade på hormonerna som skenade i kroppen efter piller-stoppet. Men det kan lika gärna vara en graviditet, men att du är "låghormonare". När man väl försöker bli gravid känner man ju lätt efter lite extra, speciellt efter att man slutat med piller. Ofta behöver man bekanta sig med sin kropps mönster igen, så det är svårt att säga om det är symptom eller bara PMS. Kroppen kan uppföra sig bra märkligt när man släpper sina "naturliga" hormonerna fria.
Håller tummarna för att det är graviditet!