• Anonym (Lady)

    Vilket djup har du?

    Har funderat lite på en sak på senare tid. Ett ämne jag inte sett någon ta upp här tidigare. Nämligen kvinnans vaginala djup! Jag är kvinna och har ett djup på 16.5 cm, vilket inte säger mig något alls egentligen. En barnmorska sa en gång att jag är djup, men jag undrar det jag. Så nu är jag lite nyfiken på andra kvinnors djup. Inte för att jämföra bäst eller sämst, för sånt är bara trams. Jag är bara nyfiken på hur stora skillnader det egentligen är. Hur djup kan man vara? Och hur grund kan man vara?

  • Svar på tråden Vilket djup har du?
  • Anonym (Lady)
    Haskel skrev 2016-07-01 00:56:43 följande:

    Detta tycks vara ett känsligt ämne!

    Flera försöker mästra, eller trycka ner TS.

    Det är väl en lika "intressant" fråga, som en killes längd på sitt kön.

    Dock är väl den tråkiga sanningen att det inte finns något sätt att mäta på. Samt att längden varierar för en kvinna. Det tycks även gå att få den längre, eller anpassa den.

    I min glans dagar var jag/den 23 cm. Mina dåvarande hade svårt/ont i början av förhållandena. Men efter en tid, funkade alla ställningar utan problem. Ändå kunde man utan problem känna livmodertappen med fingret (vilket inte är mer än ett tiotal cm). Men livmodertappen flyttas säkert uppåt i och med upphetsning. Hur långt beror nog lite på behov, eller av deras partner. Vidare kan det säkert också variera med menscykeln.

    Tråkigt svar, på en ändå intressant fråga.


    Tack för ditt kloka svar :). Ja visst är det lite intressant. Jag har också tänkt att det nog ändras något under tex mens cykeln, stark upphetsning osv, men att man kanske kan vänjas och tänjas är inget jag tänkt på :). Intressant!

    Tråkigt att så många tar frågan som en "tävling" i hur bra kön man har och känner sig tvungna att häva att deras minsann funkar jättebra. Jag tror alla funkar jättebra, oavsett djup eller vidd eller vad det nu kan vara. Frågan ställdes som sagt inte för att ta reda på sexuell prestation.

    Det är bara en nyfikenhet på den mänskliga kroppen och det är kul att få svar av vanliga människor i sina vanliga hem o liv, istället för att googla.
  • Anonym (skratt)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-06-30 22:40:10 följande:

    Ingen aning om hur djup jag är men har inga problem med att ta in hela min killes snopp som är lite mer är 18cm och 17cm grov.
    Inga problem varken vaginalt eller analt(fast där krävs det mer uppvärmning).


    Jag skrattade gott när jag läste detta.

    17 cm i omkrets? Ungefär som en tub med rakskum alltså!
    Känns som att du överdriver lite.
    Eller snarare rätt mycket!
  • Anonym (Rodeca)
    Anonym (skratt) skrev 2016-07-01 07:24:18 följande:

    Jag skrattade gott när jag läste detta.

    17 cm i omkrets? Ungefär som en tub med rakskum alltså!

    Känns som att du överdriver lite.

    Eller snarare rätt mycket!


    Eller så är hon slapp därnere.
  • Anonym (Lady)

    Respekt gentemot varandra i tråden tack!

  • Fjäril Vingad
    Anonym (Rodeca) skrev 2016-07-01 10:30:58 följande:

    Eller så är hon slapp därnere.


    Man är inte slapp därnere. Vaginan är töjbar, för tusan. En bebis ska kunna komma ut där! Sen drar den ihop sig igen.

    Sen att kvinnor, i likhet med män, är olika stora är en helt annan fråga. Men slapphet handlar det inte om.

    Jisses.
  • Rajino

    Åjo, slpphet kan det visst handla om.

    En gammal KK till mig blev väldigt töjd efter att ha fått barn.

    En annan tjej jag legat sporadiskt med under många år hände det ingenting med.

    Frugan blev också klart slappare dock.

    Jisses.

  • Anonym (Ojojoj)

    Jävligt djup, en KK skulle gå ner på mig i höstas, han försvann in och har inte synts till sen dess. 

  • Anonym (....)

    Efter tre barn har jag blivit slappare där nere. Ungefär som att kasta in ett vedträ i hallen....

  • blairw
    Rajino skrev 2016-07-01 13:25:13 följande:

    Åjo, slpphet kan det visst handla om.

    En gammal KK till mig blev väldigt töjd efter att ha fått barn.

    En annan tjej jag legat sporadiskt med under många år hände det ingenting med.

    Frugan blev också klart slappare dock.

    Jisses.


    Anonym (....) skrev 2016-07-01 15:05:20 följande:

    Efter tre barn har jag blivit slappare där nere. Ungefär som att kasta in ett vedträ i hallen....


    Ja och nej. Slidan är en muskel, så den kan "tränas" till att bli tightare igen. Att få barn töjer ju såklart på muskeln väldigt mycket, men slidan kan få tillbaka sin spänst nästintill som innan. Många kvinnor upplever faktiskt att de blir tightare efter en vaginal förlossning. Knipövningar osv. kan göra mycket för det! Dock ska inte allt läggas på knipövningar, tyvärr är det också så att vi har rätt bristande eftervård för kvinnor som genomgått en vaginal förlossning. Så kvinnor som skulle kanske behöva extra vård efter en förlossning, som skulle kunna hjälpa med denna "slapphet" som det kallas, får väldigt sällan den vården. Så länge det inte är några livshotande eller superallvarliga skador anses de flesta vaginala förlossningar som ej svåra och de skador och nedsatt funktion man kan uppleva efter anses som normala. Helt sjukt egentligen. 

  • Anonym (ojoj)

    Det där med att jämföra vaginor fick en annan innebörd.... Lite svårare än vi killar i duschen ...

Svar på tråden Vilket djup har du?