• Llewellyn

Bim aug 2016

Får man var med här kanske?

Hade sent missfall i vecka 19+1 (enligt ultraljudsmätning) till 19+3 (enligt äl) den 22 juni.

Har ännu inte fått tillbaka min mens efter det vi var med om, så vet inte exakt när BIM blir, men till skillnad från de flesta här ser jag fram emot mens så vi kan försöka igen.. Lär ju bli tidigast i augusti tänker jag.

Inte för att en eventuell ny graviditet kan ersätta det vi förlorade nyss, men vi vill så gärna ha en egen liten familj.

Jag är 35 år nu (fästmannen blir 37 om några månader) och vi har inga tidigare barn så det känns som det är dags nu. Egentligen skulle man väl börjat tidigare men förutsättningarna har inte varit optimala. Vad gör man?

Vi finns i Storstockholm.

• Llewellyn

Tack för omtanken, tråkigt att höra att det är flera som varit med om missfall relativt nyligen...

Vi väntar fortfarande på obduktionsresultatet så vi vet inte riktigt vad som gick fel. Började blöda kraftigt vecka 16 och var sjukskriven, antagligen läckte det även fostervatten i samband med blödningarna.

När jag kom in till sjukhuset den 22 juni var jag 2 cm öppen och förlossningen på gång, det lilla fostervatten som fanns kvar gick på sjukhuset och sedan gick det rätt fort allting.

Fick tre påsar blod på grund av de kraftiga blödningarna som pågick i tre veckor innan missfallet och har idag följt upp mina blodvärden som såg bra ut. Inga tecken på infektion heller och brösten läcker inte direkt längre, så det går åt rätt håll.

Nu gäller det väl bara att inte bli alltför besviken om det inte händer något igen med en gång eller inte vara alltför livrädd om man plussar igen för att något liknande ska inträffa under eventuell nästkommande graviditet. Man vill ju inte att det här ska ta över ens liv helt.

Svar på tråden Bim aug 2016