Inlägg från: MadeleineD |Visa alla inlägg
  • MadeleineD

Bim aug 2016

Hej,

Jag är gärna med också då jag och min man skall börjar försöka. Är 31år senare i år och vi är nu klara med studier båda två så kännde att nu är det rätt tid ?? Jag är jätte nervös och orolig att det inte skall gå. Detta försöker jag släppa då det inte är bra med onödig stress eller oro. Så försöker att vara lugn så jag inte blir tokig ????

Ska bli kul att följa denna tråd och kunna hjälpas åt ???????? Har inga barn sedan innan så allt är nytt.

//Madeleine

• MadeleineD
    Havregry skrev 2016-07-08 17:32:25 följande:

Hej!

Jag känner mig också nervös och orolig att det inte ska gå. Aldrig varit gravid förut heller så då vet man ju inte. Lugn nu mellan mens och ägglossning, men blir alldeles nipprig efter ägglossningen i väntan på mensen som förhoppningsvis inte ska komma. Kollar på kalendern varje dag, räknar hur långt det är kvar, läser om andra som försöker, funderar på hur det känns i kroppen etc. Svårt att slappna av! ;)

Ja är lite nervöst men känns som en bra tråd så vi kan hjälpasåt. :)
  • MadeleineD
    stellanocte skrev 2016-07-13 06:21:54 följande:

Mannen och jag är i samma ålder som du och försöker också med första barnet. Vi ska börja med tredje försöket nu i augusti.Hittills har det varit mer spänd förväntan är nervositet men man hoppas just såklart att det inte ska dra ut allt för långt på tiden. 

Vi har dessutom hållit tummarna för en vår/tidig sommar-bebis, kanske mest av praktiska skäl (skönt att slippa vara höggravid under de allra varmaste månaderna) men i slutändan spelar ju sådant verkligen ingen roll. 

Hoppas på många plus i augusti

/"Stella"

Åååå va kul att hitta någon som är i samma ålder. Alla jag känner är yngre och har inga planer på barn. Kul att se hur det går får alla :)
  • MadeleineD
    Smlan skrev 2016-07-17 08:31:09 följande:

Här har ni en till 30+ som försöker med första barnet. Ska bli kul att följa er!

Hihi va roligt. Har ingen koll på något känner jag. Slutade med preventivmedel nyss så väntar mig få mens denna veckan som kommer sedan får vi se :)
  • MadeleineD
    Smlan skrev 2016-07-17 08:31:09 följande:

Här har ni en till 30+ som försöker med första barnet. Ska bli kul att följa er!

Härligt att höra ;) Roligt att följas här
  • MadeleineD
    Baaam85 skrev 2016-07-23 10:07:49 följande:

Hej!

Jag hade äl i tisdags och går nu och väntar. Första barnet första försöket så jag känner mig som en riktig nybörjare. Tur att ni finns här på tråden! Lär mig massor av att bara läsa allas funderingar och svar.

Känner ingenting nu men direkt efter äl trodde jag mig känna massor men inser nu att det nog var psykiskt :) Haha

Hej, Jag är också nybörjare på detta så känns så bra att kunna läsa allas kommentarer och få lite hum om saker. Känns konstigt men samtidigt kul :)
  • MadeleineD

Har ÄL den 2/8 och har semester nu så ska försöka att inte tänka på detta hela dagarna utan försöka vara ledig och inte stressa. Svårt men vill inte stressa fram något.

• MadeleineD
    ask91 skrev 2016-07-24 13:08:53 följande:

Jag hoppar in här jag med! :)

Jag och min sambo bestämde oss för att försöka bli gravida i måndags så det är väldigt nytt och väldigt spännande! Blir första barnet i så fall om vi lyckas :)

Hade sån tur att, i alla fall enligt de appar jag använder, jag hade ÄL nu under torsdagen eller fredagen. Hade mycket känningar i torsdags så gissar på att det var då.

Tycker att jag ända sedan i tisdags-onsdags har haft en del symtom såsom trötthet (kan dock mycket väl bero på vädret), lite illamående till o från, ont i rygg och mage. Särskilt har jag reagerat på att jag haft mycket rygg, och magvärk, något jag inte riktigt brukat ha, inte kring ägglossningen heller, i vanliga fall.

Magkänslan säger dock att det bara är i huvudet och inte i kroppen så har inte allt för höga förhoppningar ändå. Det är ju så spännande nu så skulle inte vara så konstigt om huvudet lurar en lite. Känns inte som att man bör ha symtom så tidigt heller så.

BIM är runt den 5-6 augusti. Jag har haft P-stav de senaste typ 4-5 åren och tog ut den först i början av juni så har inte jättekoll på min cykel själv ännu utan förlitar mig på mina appar, haha! :)

Jättespännande och lärorikt att läsa alla era inlägg då allt känns helt nytt! Fick googla vad BIM innebar ;D 

När jag och min man bestämde oss så hade jag skumma känningar i kroppen med. Men det va min kropp som spelade ett spratt. :) men känner samma som du, spänning om hur allt funkar så blir nog så i kroppen.

Jag fick med googla på vad det va hihi inte lätt som nybörjare :)
  • MadeleineD

Har äl snart och vi har semester så kör på nu ;)

Har läst på olika ställen och bara hittat bra om att ligga så mycket man vill. Så kör på det :)

• MadeleineD

Efter många år med preventivmedel så känns det så bra att vara utan och få känna hur kroppens olika signalen känns. Och idag har jag äl. Omg vad det känns i tjejmagen och i ryggen. Helt sjukt men samtliga bra för ni j####r ska här bli ett +. ;)

• MadeleineD

Hade äl i måndags/tisdags. Hade mega värk i magen typ som mensvärk då. Och har fått ömma bröst nu och har fortfarande en värk i magen som påminner om mensvärk. Håller det i sig ett tag efter äl eller vad kan detta vara. Känner mig trött och allmänt hängig idag så tänkte ni kanske har koll här då detta är mitt första försök.

• MadeleineD

Har BIM 16/8. Har mini mensvärk och mega ömma bröst, mår smått illa ibland och lätt för att gråta nu. Jobbigt med dessa symptomer för vill inte inbilla mig något och så är det inget. Men dessa symptomer har jag aldrig haft. Håller tummarna iallafall. Någon mer som har BIM då?

• MadeleineD
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-06 09:10:07 följande:

Har bum 19/8 så är tre dagar efter dig

Va roligt. :) Har du några känningar nu?
  • MadeleineD
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-06 09:27:52 följande:

Nä inte än.. Du då?

Ja jag har typ som lite mensvärk, känner mig lite känslig ibland och mycket kortstubin.
  • MadeleineD
    lisohl skrev 2016-08-06 19:42:24 följande:

Jag har också bim då. Lite molvärk på kvällarna men jag har nyss passerat ÄL så jag tror inte det är tecken på nåt särskilt.

Det är lite så jag känner med. Blir så nojig att jag typ inbillar mig och så är st inget +. Men håller tummarna :)
  • MadeleineD

Har BIM 16/8. Förra veckan hade jag jätte mycket symptomer. Denna veckan har det inte varit lika mycket. Förutom idag. Mensvärkskänsla, känslig och varit påväg att gråta flera gånger idag och efter min träning nu så började jag må illa. :( Ska testa imon och håller tummarna för det känns helt skumt att må såhär och så är det inget frö som gror i mig.

Svar på tråden Bim aug 2016