ask91 skrev 2016-07-24 13:08:53 följande:
Jag hoppar in här jag med! :)
Jag och min sambo bestämde oss för att försöka bli gravida i måndags så det är väldigt nytt och väldigt spännande! Blir första barnet i så fall om vi lyckas :)
Hade sån tur att, i alla fall enligt de appar jag använder, jag hade ÄL nu under torsdagen eller fredagen. Hade mycket känningar i torsdags så gissar på att det var då.
Tycker att jag ända sedan i tisdags-onsdags har haft en del symtom såsom trötthet (kan dock mycket väl bero på vädret), lite illamående till o från, ont i rygg och mage. Särskilt har jag reagerat på att jag haft mycket rygg, och magvärk, något jag inte riktigt brukat ha, inte kring ägglossningen heller, i vanliga fall.
Magkänslan säger dock att det bara är i huvudet och inte i kroppen så har inte allt för höga förhoppningar ändå. Det är ju så spännande nu så skulle inte vara så konstigt om huvudet lurar en lite. Känns inte som att man bör ha symtom så tidigt heller så.
BIM är runt den 5-6 augusti. Jag har haft P-stav de senaste typ 4-5 åren och tog ut den först i början av juni så har inte jättekoll på min cykel själv ännu utan förlitar mig på mina appar, haha! :)
Jättespännande och lärorikt att läsa alla era inlägg då allt känns helt nytt! Fick googla vad BIM innebar ;D
När jag och min man bestämde oss så hade jag skumma känningar i kroppen med. Men det va min kropp som spelade ett spratt. :) men känner samma som du, spänning om hur allt funkar så blir nog så i kroppen.
Jag fick med googla på vad det va hihi inte lätt som nybörjare :)