• YaYa

Bim aug 2016

Jag läste en studie där forskarna hade jämfört en massa par som ville blir gravida. De räknade ut att det var ungefär lika hög sanolikhet att bli gravid om man hade sex alla dagar (räknat från fem dagar innan ägglossning till en dag efter) som om man hade det varannan dag.

"Considering live births only (which accounted for two thirds of the conceptions), the approximate probability would be 0.25 with daily intercourse, 0.22 with intercourse every other day, and 0.10 with weekly intercourse."

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7477165

• YaYa

Mitt BIM hoppar fram och tillbaka. Trodde jag hade en mycket kort mens den 13/7 men nu idag, den 20/7 kom mensen, utan tvekan. Måste ha varit någon skum mellanblödning, aldrig haft sån förut,

Jag kör med P Tracker-appen (tror den heter "menskoll" på svenska) nu för att få koll. Är det någon som testat den i kombination med ÄL-tester och vet om den brukar stämma? 

• YaYa

Stellanocte, jag förstår precis hur du känner, jag kan också känna mig uppgiven ibland när man ser vänner och bekanta som blir gravida till höger och vänster och man undrar vad det är för fel på en. 

Men tre månader är verkligen ingenting. Kanske har ni inte tajmat perfekt, kanske var just det ägget inte bra, kanske strulade något i just den celldelningen - Det kan finnas tusen orsaker till att det inte tar sig, och det behöver inte betyda att det är något fel på någon av er. 

Jag har läst att även om oddsen är perfekta och båda parter är fullt friska har man en chans på mellan 20-30 % att bli gravida om man träffar ägglossningen. Lite som att spela på triss ungefär. Visst kan man förvänta sig vinst inom fjärde försöket, men det kan också ta fem eller sex eller sju försök.

Jag håller verkligen tummarna för dig vet att det är svårt att hålla humöret uppe när man är inne i detta barnbakande och det inte funkar. Kämpa på, snart kommer ditt efterlängtade plus :)

• YaYa
    MeAndMyself skrev 2016-07-29 17:58:46 följande:
    Tack snälla för svar! Uppskattas verkligen! Vet du vilka tester som är bra som sägs kunna visa tidigare är BIM?
    Jag tror inte att det beror så jättemycket på själva testet utan snarare på om du bildat tillräckligt mycket hcg. Vissa test mäter från 10, andra från 12 eller 50, det brukar stå utanpå förpackningen. Jag skulle rekommendera att inte använda CB ickedigital då de gett extremt mycket spökstreck, det finns många trådar här på FL om det.

Även om du tar ett CB digital så krävs det ju att du har tillräckligt hcg, jag vet inte vad gränsen för detektion är på dem men testar du för tidigt kommer du ju ändå att få ett negativt resultat och de är ganska dyra så jag skulle rekommendera att vänta ett par dagar med ett sådant så att du verkligen vågar lita på resultatet.

Lycka till!
  • YaYa
    prinsessan15 skrev 2016-08-08 06:37:12 följande:

Ser ni vad jag ser????

Grattis! :)
Svar på tråden Bim aug 2016