• 1315

Bim aug 2016

Hej!

Jag hoppar in här jag också.

Har en son född okt -13 och en dotter född aug -15 och har precis börjat försöka med nr 3. Första försöker nu, känner av ÄL väldigt tydligt och har fått bekräftat med äl-tester.. Är helt säker på att vi prickat rätt denna gång så nu går vi bara och väntar ????

Bim 1/8 !

• 1315
    FyrAAAA skrev 2016-07-20 09:16:30 följande:

Åh vad spännande! Några känningar?

Ja det är riktigt spännande.. Men denna väntan näst intill olidlig haha! Jag är bara på ÄL+3 så jag försöker att inte känna efter så mycket redan. Men det är svårt att låta bli ???? Med dottern fick jag plus 1 vecka innan bim (är lite testgalen av mig och har svårt att vänta hahah) så man har ju sina förhoppningar att det ska visa tidigt denna gång också, vilket är dumt att hoppas på kanske..

Hur går det för dig? :)
  • 1315

Alltså.. Jag hade glad gubbe på äl testerna 16 och 17 juli, kände även äl smärta då vilket kag gör väldigt tydligt.

Men idag, äl+3, har jag ägglossningssekret ?!

Äl testerna har visat negativt sen i måndags morse och även smärtan från äl är borta..

Kan man få såt sekret flera dagar efter äl?0

• 1315
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 12:55:29 följande:

Jag har läst att positivt på ältester inte behöver innebära att ägget släpper just då utan att allt liksom "förbereder" sig för det. Så det kan ju vara så att ägglossningen sker nu?

Det skulle kanske kunna vara så! Men jag känner av äl så tydligt också och kände nu detta i samband med att det visade positivt. Plus att jag har en väldigt regelbunden cykel så jag måste haft äl i helgen om inte något är väldigt galet just denna månad ????

Jaja.. Vi får se helt enkelt! Skadar ju inte att sexa till det lite nu också för säkerhets skull????
  • 1315
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 14:12:07 följande:

Nej precis, jag skulle sexa på för att känna mig säker liksom! När hade du bim?

Ja precis :)

Har bim den 1/8 tror jag.. Dottern är 11 månader så har inte haft mens så många ggr ännu men tycker ändå att jag haft samma cykel som innan barnen.. Men man vet ju aldrig med kroppen hehe.
  • 1315
    Smlan skrev 2016-07-21 12:01:12 följande:

Så, nu säger båda mina appar att jag hade ÄL i måndags. Fick även utslag med ÄL-test i söndags så det måste bara stämma. Jag håller med om att apparna och test gör att jag blir mindre stressad för då kan jag ha koll. Annars skulle jag blir stressad över att vi inte har sex vid rätt tillfälle.

Nu hade vi sex tors-mån. Till och med två gånger i söndags så vi har garanterat prickat ÄL. I och för sig har vi prickat rätt de senaste 3 gångerna också men det verkar inte ha hjälpt :/ Jag verkar i alla fall vara en av de som är först ut med BIM. 1/8 gäller det och jag ska nog inte testa innan. Mensen kommer alltid på utsatt tid. Spännande!

Så spännande! Jag hade äl samtidigt som dig och har även bim samtidigt :) Dessa dagar mellan äl och bim är ju så jobbiga.. Det går så långsamt! När har du tänkt att testa? Vi hade också sex alla dagar från torsdag till måndag.. Vi är på första försöker med barn nr 3. De andra 2 barnen har tagit sig på 3e försöket, så har egebtligen inte några större förhoppningar denna gång..
  • 1315
    Smlan skrev 2016-07-21 15:29:36 följande:

Kul!  Ja, det är riktigt plågsamt dessa dagar. Som tur är har jag semester så jag tror (och hoppas) att det kommer gå snabbare denna gång än tidigare. Det blir ju fjärde försöket för oss. Första gången testade jag så tidigt man kunde med Clearblue digital. Efter det har jag testat närmare och närmare BIM. Senast testade jag inte alls eftersom jag tydligt kände att mensen var på gång. Jag tror inte jag kommer testa förrän dagen efter BIM, om inte mensen redan har kommit förstås. Det är svårt att hålla sig men jag känner att besvikelsen blir större om jag testar tidigt och det blir negativt. När hade du tänkt testa?

Alltså! Just nu och under kvällen som varit så har jag en enorm molande värk i nedre delen av magen. Nästan precis som vid ägglossning, men inte riktigt. Det gör liksom ont bak i ryggen också, som i början när värkarbetet kommer igång vid en förlossning.. Testade med äl test för att se om det gav utslag igen men visar absolut ingenting.. Däremot har jag genomskinliga flytningar nu sen igår. Kan det vara så att det är äl nu trots utslag lördag och söndag på testerna? ????
  • 1315
    misslina skrev 2016-07-21 14:48:46 följande:

Vi försöker också med tredje barnet:)

Jag har äl på tisdag:)

Vad kul! :D är det första försöker nu eller hur länge har ni hållit på? Och hur lång tid har de tagit med era andra 2? Hur gamla är dom? :)
  • 1315
    Ememem skrev 2016-07-22 00:53:08 följande:

Om du inte får utslag på nåt test och du fick det tidigare så känns det ju osannolikt att äl skulle vara nu, håller tummarna för att det är nåt annat roligt på g i magen.

Ja! Jag har väldigt regelbunden mens och känner äl tydligt varje månad även utan äl tester. Känner både en molande värk plus att jag blir typ öm under sex.. Sambon kan inte komma lika djupt in utan att det gör ont.. Kan inte förklara det bättre än så hehe. Men allt tyder på äl i helgen och då prickade vi rätt.. Har fortsatt sexandet ändå så prickat har vi gjort!

Magkänslan säger att det tagit sig, men det sunda förnuftet säger att det inte gjort det, det är ju trots allt första försöket bara! Får vänta och se helt enkelt.
  • 1315

Inbillar mig att ägget fäste igår och att det var därför jag hade molande värk i mage och rygg under kvällen.. Magkänslan säger att det är så!

Idag vaknar jag med illamående som inte går att vifta bort av tankarna utan det är verkligen påtagligt!

Känns väldigt märkligt att illamåendet ska komma så tidigt om det nu tagit sig.. Äl+5 idag :/

Eller så har jag gått och blivit sjuk!! Men i med mina två andra graviditeter så känner jag igen illamåendet..

Svar på tråden Bim aug 2016