Bim aug 2016
Hoppar också in!
Gjorde ett insiminationsförsök den 21/7, men jag undrar, är det någon mer från Göteborgs området här i tråden :)
Hoppar också in!
Gjorde ett insiminationsförsök den 21/7, men jag undrar, är det någon mer från Göteborgs området här i tråden :)
Hur gammal är du?
Och vart i Gbg bor du?
Är det ditt första barn?
Vi kanske kan ses någon dag, om du vill :)
Jag bor i Göteborg!
Jag bor i Kortedala.
Har du haft lätt, eller svårt att bli gravid innan då?
Jag är 36 år. Har två äldre barn, min sambo har inga. Bor i östra Göteborg (Björkekärr ). Det kan vi kanske göra Var bor du?
Jag är 32 år, och har två barn sen innan. Insiminerar för att jag är ensamstående, och vill gärna ha fler barn :)
Jag har haft väldigt lätt att bli gravid innan, men inte denna gång... Har du barn sen tidigare? Hur gammal är du? Hur kommer det sig att du inseminerar?
Stor kram till dig vännen ????????????
I dag känner jag mig lite ledsen och nere. Ni som också försöker bli gravida, ni måste ju ha hört det här mantrat man konstant får höra: "Det är helt normalt att det tar upp till ett år för ett fullt friskt par att bli gravida" och "Det tar i genomsnitt 6-7 månader för ett en kvinna att bli gravid".
Detta har jag trott blint på och därför känt mig ganska lugn nu när vi är inne på vårt tredje försök. Här om dagen började jag dock läsa på lite mer ingående kring fertilitet och även på sidor utanför Sverige. Där skrivs det på flera sidor att om både parter är fullt friska, har regelbundet sex och vet på ett ungefär när ägglossning sker bör man kunna förvänta sig en graviditet inom fyra månader. Har det gått över sex månader och ovan nämnda kriterier är uppfyllda bör man söka hjälp.
Detta har jag, lite smådeppigt, suttit och tänkt på i dag. Vi är ju snart där, på fyramånadersförsöket.
Grattis, vad kul att ni lyckades! Verkligen :)
Bim-6 idag.. Har haft tydliga symptom men varit rädd för skengraviditet i med det är så tidigt ännu.
Köpte en testa tidigt test och ja, visst är där 2 sträck.
Jag är alltså gravid, igen! Kan inte förstå det. Första försöket med barn nr 3.. Så mycket känslor! Jag är överlycklig, men kände snabbt hur oron steg Pga alla risker osv.
Herregud! Vi ska få vår nr 3!
Jag beräknar att få min mens den 8 augusti(enligt en app som heter P tracker lite).
Det brukar alltid stämma, förutom förra gången, då fick jag mensen många dagar innan (en vecka, eller 5 dagar innan) och blev så förvånad) dock månaden innan, så gjorde jag äggledare spolning, precis efter jag hade haft mens. Är jätte sugen på att testa, men känner att egentligen borde jag vänta. Men vad tycker ni? Ska jag våga?
Eller vänta?
Ägglosningstestade inte denna månaden, utan bara chansade ;)
Min förra mens hade jag den 9 juli, brukar ha normalt mellan menstruationerna. Förutom förra, då det va mindre. Enligt en app, ska mensen komma den 6/8, och ägglossningen var i så fall 23/7(dvs förra veckan).
Om du har BIM den 8/8 så är det alldeles för tidigt för att testa. Ägget fäster först mellan 7-10 dagar efter äl så det är tidigast då man kan testa positivt. När tror du äl var? Hur lång cykel brukar du ha och när började din förra mens?
Om inte min mens kommit imorgon,så graviditetstestar jag imorgon(torsdag morgon)! Men är jätte inställd på att jag inte är gravid.. Men men bara att ta nya tag nu i augusti :)
Jag plussade i morse!
Tack så mycket :)
Testade negativt 3 dagar före förväntad mens, och testade idag positivt, 11 dagar efter beräknad mens!
Grattis... Testade du 1 eller flera ggr innan plusset?
Någon från Göteborg som ska ha i april?!
Grattis i massor!!
..och jag har också testat positivt!!!!
Bf 1 maj 2017, jag är så himla himla glad!
Grattis grattis grattis grattis!!! Åhh vad kul. Kramisar
Tror jag har plussat men vill inte väcka sambon i onödan
Grattis grattis grattis :)
Alltså. Det här är så sjukt! Vi lyckades bara få till det en gång under ÄLdagarna (som för övrigt inte kom enligt appen). Hade noll förväntning så tog ett test nyss, BIM-5. Är så glad! Hoppas den vill stanna nu! :D<3