• Emmissara

Bim aug 2016

Hej, har följt den här tråden ett tag men inte vågat skriva något. Min cykel är oregelbunden så kände att jag inte ville gå in i den här gruppen fören NC har satt ut min ÄL, men idag satte NC ut min ÄL som skedde för 2 dagar sedan. 

Lite kort om mig, blev gravid i maj 2014 men fick ett tidigt missfall, efter det förändrades min cykel och den blev extremt oregelbunden (har en cykel på mellan 34-62 dagar). I Februari 2015 fick jag konstaterat att p.g.a. detta skulle jag ha svårt att bli gravid. I Mars 2016 blev jag gravid igen och fick konstaterat MA i v.13, fostret hade dött i v.9. 

Nu väntar jag spänt på att se om jag blir gravid den här cykeln, jag ska om några dagar börja smörja in med progesteronkräm, jag vill bara se så att min temp håller sig uppe så min ÄL verkligen har skett. Första cykeln jag testar på progesteronkräm men eftersom att jag har haft 2 MF/MA och varit utan skydd i snart 3 år utan att få något barn så känner jag att jag vill testa iaf.

Har sett att ni skrivit lite om hur man lever och om man äter något speciellt, jag äter apotekets tillskott för kvinnor. Sen har jag lagt av med alkohol helt sedan nyår, samt så försöker jag att äta nyttigare och inte stressa utan att ta det lugnt, röra på mig och njuta av livet. 

• Emmissara
    Madfih072 skrev 2016-07-22 20:54:25 följande:

Hej! Vet inte om jag skrivit i denna tråd någon gång men försöker skaffa ett syskon til min 2-åring här hemma. Fick första äl efter ppillerstop i sön/mån då jag testade fullt utslag på stickor. Har liksom du Emmissara lång cykel på ca 40 dagar och det tar ju så lång tid mellan varje försök!! Hade så med första barnet med... Idag var första gången jag kände mig irriterad på sambon så antar att det var PMS-symtom och tror med detta att det ej tagit sig. Med första barnet förstod jag då jag fick en nidblödning.

Känner ingenting alls, någon som varit gravid utan att känt något innan? Vill bara att Bim ska komma 1/8 så jag vet med säkert att det ej tagit sig så jag kan börja om igen.....

aa lång cykel suger rent utsagt när man försöker bli gravid. Jag har på 1,5 år haft 10 cykler.... 
    Om jag inte blir gravid den här gången så ska jag testa munkpeppar och/eller rosenrot för att försöka få ner längden mellan BIM och ÄL.

I mars när jag plussade (plussade 4 eller 5 mars) så kände jag ingenting direkt, luktsinnet var lite mer känsligt, tyckte saker luktade äckligt när ingen annan gjorde det. Dock så kände jag detta vid ÄL+13/14. Men jag tempar så jag var 90% säker på att jag var gravid 5 dagar innan detta då min temp sköt i höjden.
  • Emmissara
    Madfih072 skrev 2016-07-22 21:26:34 följande:

Ja lång cykel suger!! Ja rosenrot åt jag när jag blev gravid med första barnet då jag var osäker på om jag hade äl och lång cykel då och då tog det sig. Hoppas det kan hjälpa dig med! :) Nu vet jag att jag hade äl då jag testar med stickor men hoppas som du säger att det tagit sig ändå fastän jag icke känner varken bu eller bä... Den som lever får se! När hade du Bim sa du? Vi får hålla tummarna ihop! :)

Okej låter lovande för min del då :)

Jag har bim 5/8, hade ÄL i onsdags så aa vi ligger nära varandra i tiden
  • Emmissara
    Rosenblad skrev 2016-07-28 00:13:57 följande:

Fick precis brunt blod..Vad ska detta betyda..Fortsatt ont och illamående. Panik när jag såg blodet! Ska inte ha mens nu!! På tok för tidigt!! Detta blir en sömnlös natt :(

nid blödning kanske?
  • Emmissara
    Varför måste tiden gå så sakta? 
    Sedan i måndags har jag haft molande värk i tjejmagen till och från, ibland känns det som mensvärk. Idag har jag känt det i stort sätt hela dagen, samt ont i korsryggen som jag hade i början av förra graviditeten. Även fast j
    ag har dessa symtom + att tempen håller sig stadigt på en högre nivå än normalt, så fick jag en känsla idag av att de inte har tagit sig. hmm ska bli spännande att se hur tempen håller sig de närmaste dagarna. Troligtvis så kommer jag att testa på onsdag, är då på ÄL+14 BIM-3, så 4 hela dagar kvar innan jag kommer testa, hoppas att tiden kommer gå fort
  • Emmissara
    Julm skrev 2016-07-29 21:44:10 följande:
    Jag har också haft ont i korsryggen/ländryggen. Vilken sorts smärta har du haft? Jag har haft molande, som jag brukar få vid mens.
    aa typ, svårt och beskriva smärtan. Brukar vara bra på det men den smärtan är svår, den liknar inte riktigt något. Hur ligger du till i din cykel? 
  • Emmissara
    Julm skrev 2016-07-29 21:54:34 följande:
    Har bim någon gång mellan 1-4 augusti. I övrigt inga symptom, försöker att inte överanalysera minsta lilla smärta i magen men smärtan i ländryggen har varit påtaglig. Fick ta en ipren idag då det värkte så mycket.

Hur ligger du till?

okej, aa smärtan i ryggen är svårt att ignorera. Jag har dock inte tagit något emot den då jag inte gillar att ta tabletter.

Jag har BIM den 6e augusti (nästa lördag) men jag har lång lutealfas (16-17 dagar). Så är idag på ÄL+9. På onsdag när jag troligtvis kommer testa är jag på ÄL+14.

• Emmissara
    stellanocte skrev 2016-07-30 08:57:32 följande:
    Har något liknande.

Har den typ av molvärk som jag brukar ha timmarna innan mensen sätter i gång. Ni vet, när man bara känner att nu kommer mensen inom de närmaste timmarna. Möjligtvis att denna smärta är lite mer "svidande" än den som brukar vara innan mensen kommer. Men de påminner mycket om varandra.

Det gör också ont vid ländryggen och strålar ut mot sidorna. I går högg det till i nedre magen också. Väldigt tydligt, som om någon stack mig med något vasst. 

Samtidigt har jag symptom som påminner lite om magsjuka. Magen känns öm och "tung" och jag är lite lätt illamående. Aptiten finns inte riktigt där. 

Vill gärna tro att det är något där inne på gång men tänker jag logiskt är det troligtvis något jag har ätit. Kanske har jag druckit lite dåligt också. 

åå håller tummarna för dig. 

Själv så steg tempen ytterligare idag, blir svårare och svårare att inte få upp hoppet. 

• Emmissara
    sweetcandy skrev 2016-07-30 23:49:58 följande:

Hej! Får jag hoppa in här?

Vi har precis börjat smygstarta på syskonförsök.. Egentligen skulle vi invänta ett möte ang PGD/IVF som vi ska på i augusti. Men eftersom vi har haft lite svårt att bli gravida innan så kör vi på lite på egen hand..

Blir barn nr 3 för oss såfall.
    Vi har James som blir 3år om en månad och sen har vi Oliver som skulle fylla 1år i oktober. Men somna in i februari efter en kamp mot en allvarlig genetisk blodsjukdom..
    Därför ska vi på möte ang PGD/IVF, men vi vill ändå prova naturliga vägen med (såfall gör vi moderkaksprov runt v10+ eftersom sjukdomen är genetisk)

Jag har bim den 4/8 vi har dock inte kört på helhjärtat utan haft sex när vi har haft lust bara! Men ändå känns de så spännande och nervöst!

Känner inte mer symptom än att jag är på riktigt dåligt humör! Inbillar mig att jag är ovanligt kissnödig, men jag tror ändå inte det tog sig denna gång

Kram

Självklart får du hoppa in här, och jag beklagar så hemskt för er förlust :( 

Håller tummarna att ni klarar det på egen hand, men skönt att ni ska på möte angående PGD/IVF snart. 

Kram

• Emmissara

Nej va tråkigt :/

sweetcandy skrev 2016-07-31 12:30:14 följande:

Äsch, bara för att jag hittade denna tråd igår så kom det blod idag på pappret!

Nåja det var ändå bara ett halvhjärtat försök denna gång

• Emmissara
    Julm skrev 2016-08-01 13:05:34 följande:

Så kom mensen idag, på 23 cykeldagen. Blir kortare och kortare för varje gång känns det som. Hade värken från helvetet, brukar aldrig ha det innan mens. Suck. Nya tag...

åå va trist :( hoppas de går bättre nästa gång
  • Emmissara
    milja87 skrev 2016-08-01 15:43:06 följande:

Jag har Bim den 4/8, alltså är jag på Bim-3 idag. Så segt att vänta. Tiden mellan äl och Bim är 16 dagar för mig (som regel)

Detta är vårt 4:e försök, 1:a med CB digitalt äl test. Hade sex på äl dagen och de två dagarna före det. HOPPAS att det funkade...

Har inte känt så mycket symptomer den här månaden. Lite små "knottror" på ena kinden, på halsen och på bröstkorg och mage. Det har jag inte tänkt över tidigare att jag har haft.

Igår var jag så VARM i kroppen att jag bara ville kasta mig i det iskalla havet utanför. Det var bara 15 grader varmt ute så ingen värmebölja här vid Norska kusten direkt.

Idag fick jag en hint av Molvärk i ryggen och ett plötsligt blodsockerfall, kände mig lätt yr/illamående och var tvungen att ha mat NU med en gång!

Fler som har Bim i dagarna? Har ni testat än?

Jag har tre CB digitala i skåpet och ett RFSU testa tidigt, så det kliar i fingrarna...

Jag har BIM på lördag, men är idag på ÄL+12. Jag ska testa på onsdag när jag är på ÄL+14. Har svårt att koncentrera mig på det jag behöver jobba då jag bara vill att tiden ska gå så jag kan testa.
  • Emmissara
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

åå så kul :D grattis 
  • Emmissara
    Ippaas skrev 2016-08-01 22:04:11 följande:
    Det där sekretet kan jag ha flera gånger under samma cykel så svårt att veta när det är på riktigt. Ska börja med temp från och med imorgonbitti. Är så galet morgontrött att jag alltid glömmer bort den dock. Får sätta det som text på alarmet i mobilen :)
    Jag brukar lägga termometern på telefonen så när jag ska stänga av larmet så kommer jag åt termometern och då kommer jag ihåg att ta den direkt. Bara ett litet tips som funkar för mig som också är extremt morgontrött 
Svar på tråden Bim aug 2016