• SamsonS

Bim aug 2016

Jag hoppar väl över hit från julitråden. Fick mens idag på bim, detta var vårt 12e aktiva försök. Försöker augusti också men lyckas vi inte nu så ringer vi gyn när de öppnar efter semestern......

Är 27 år, mannen 30. Har en dotter född -11 som blev till på första försöket, så detta börjar kännas rätt knäckande nu. Idag känner jag bara för att krypa ner under täcket och muffla i mig en hel Ben&Jerrys....
    Bim 15/8

• SamsonS
    Anonym (L) skrev 2016-07-13 21:33:00 följande:
    Skrev precis till dig i juli-tråden. Vi ses här vilket såklart är trist. Har också ätit glass idag. En stor mjukglass med chokladströssel Jag blev inte i närheten så besviken denna månaden som förra månaden när mensen kom. Sa till sambon att jag väl har gett upp. Eller så får jag väl försöka tänka som den jäkeln gör "det är ju större och större chans att vi lyckas nästa månad. Vi kan ju inte alltid misslyckas". Jag tror han är för positiv för sitt eget bästa men jag älskar honom för det..

När blir ÄL för dig?
    Ja, jättetråkigt att behöva hoppa hit. Denna gången känns som den värsta hittills för mig.
    Gött att får tröstäta ibland när man känner sig nere. Min man är väl inte involverad så mycket i allt, han menar att det blir när det blir typ, men såklart att han märker på mig att jag blir ledsen, och det smittar väl av sig lite på hela familjen.

Har varit en helt fruktansvärd kväll, och ingen glass blev det heller...en dotter med helt galen trots som har börjat säga mer ellr mindre elaka saker till sin föräldrar, det blev droppen ikväll när hon skulle sova och jag har bara gråtit och gråtit. Känt mig som en riktigt usel förälder som blir arg och frustrerad på mitt barn, hon förstår ju inte riktigt varför mamma inte är som vanligt...

Nej nu får jag försöka rycka upp mig!
    Äl har jag väl ungefär runt 1-2 aug. Har oregelbunden cykel så vet inte exakt än. När har du?
  • SamsonS
    Anonym (L) skrev 2016-07-14 16:50:14 följande:
    Åh, det är OK att vara ledsen. Du är inte en sämre förälder för det Alla har sina bra och dåliga dagar.. Du får äta glass idag istället!

Jag borde ha ÄL 25-26 juli tror jag. Ska börja testa med ÄL-stickor nästa helg så det är inte långt förrän det är nya försök här Jag har pratat en del om stickor här hemma. Förra gången när jag blev gravid testade jag negativt på ÄL + 15 eller 16 (CB digital) och trodde det var kört. Testade positivt först en vecka senare (då jag testade igen). Börjar tro att jag kanske har senare ÄL trots att stickorna ger utslag den dag vi ligger så att säga. Vi ska i alla fall försöka även någon dag efter stickorna gett positivt för att gardera oss
    Tack för pepp! Idag har varit en bättre dag, och har fått veta att våra kompisar fick sin son imorse :)

Jag får aldrig fullt utslag på äl stickorna, funderar på om jag verkligen har ordentlig äl. Har ju symtom på äl, med allt ifrån flytningar till värk i ryggen och magen. Men minns sen innan att jag ofta fick lite rosa flytningar runt äl vilket jag aldrig får längre. Tänker om min äl strular och det är därför vi inte får till det. Har ju som sagt oregelbunden cykel också, så något är det väl som strular. Nu har jag bytt märke på stickorna till detta försöker, se om det gör någon skillnad :) börjar nog också testa nästa helg, min cykel är allt ifrån 26-35 dagar så inte helt enkelt att pricka rätt.
  • SamsonS

Är det någon som har erfarenhet av testlagret eller graviditetskollens test? Är riktig testmissbrukare och är lite för snål för att köpa cb eller liknande.

Förra barnet använde jag testlagrets grav test, men då testade jag inte förrän i v 6 och då var det ju ingen tvekan om att jag var gravid.

Har kört med graviditetskollens äl test i 6 månader nu, men får aldrig ordentligt utslag, även om jag testar 2ggr/dag. Vet inte om det beror på testen eller att jag faktiskt inte får någon äl. Eftersom vi har försökt i mer än ett år utan något plus så lutar det väl mer åt det senare... Denna gången har jag beställt från testlagret istället så får väl se om det ger bättre utslag.

• SamsonS

Nu börjar mensen ta slut så snart kan vi börja köra igen. Börjar dock jobba imorgon efter 4 veckors semester så lär ju vara tröttare än tröttast veckan som kommer. Har sörjt klart denna månaden så nu känner jag mig taggad inför kommande äl, och att vi snart kommer ringa gyn. Nästa sommar ska jag minsann inte jobba, då SKA jag vara hemma och gosa bebis!! Det har jag bestämt!

• SamsonS

Alltså jag blir galen! Nu har jag kört med äl tester i typ 8 månader. En enda gång har jag fått positivt utslag. De andra gångerna får jag stegring i samband med äl känningar, ett par dagar efter äl flytningar, men aldrig positivt. Med stegring menar jag svagt streck istället för helt blankt test.

Samma sak denna gången. Hade flytningarna i helgen som var, fått stegring tisdag och onsdag, svagt streck, nu har jag ömma bröst och är öm i magen/ryggen.
    Någon mer som aldrig får positivt på äl test? Har ni lyckats bli gravida ändå innan?

Har ju ett barn sen innan, men hon är en liten hoppsan och måste verkligen ha varit en ren lyckoträff, för nu är vi på försök nr 13 :(

• SamsonS

Kan tillägga att mensen har kommit ganska exakt 14 dagar efter dessa stegringar...

• SamsonS
    FyrAAAA skrev 2016-07-29 10:18:38 följande:
    Jag tycker onekligen det låter som om du har äl då! Prövat testa olika tider på dygnet? Tex em istället för morgon? Är det med samma man du försöker nu som är pappa till det tidigare barnet? Tänkte om du/ni vet något om hans spermiekvalité? Det är det som har spökat för oss... Finns ju såna tester att köpa för hemmabruk som visar om spermiekvaliten är under "normal" tex... Hoppas hoppas att det får bli er tur snart! <3
    Ja jag har provat alla varianter, morgon,kväll, upp till 3 gånger/dag.

Ja det är med samma man, det är inget vi har kollat upp heller så det vet vi inget om. Jag har en del övervikt, men väger samma som när jag blev gravid med dottern, men det gör kanske sitt ändå. Men får kanske köpa ett sånt test till honom. Har tänkt att blir det inget denna gången ska jag ringa gyn. Är dock mest rädd för att de kommer säga att jag väger för mycket och inte får någon hjälp pga det. Åh, jag hoppas så att det ska bli vår tur snart!
  • SamsonS
    misslina skrev 2016-07-29 14:47:44 följande:
    Tycker du ska börja tempa i så fall! Då vet du med säkerhet om du har äl eller inte. Jag kör tempning tillsammans med äl-tester!

Och visar det då att du inte har... Då kanske du måste kontakta kvinnokliniken eller nåt?

Men prova tempa! Man får väldigt bra koll på sin kropp också!
    Ja jag får nog göra det. Har funderat på det innan men inte kommit till skott. Finns det någon app som inte kostar man kan använda? Använder ju annars P-tracker, me tänker mer så man kan se det som en kurva.

Ska ringa gyn ändå om det inte tar sig denna gången eftersom vi försökt mer än ett år :)
  • SamsonS

Starkare än såhär blir det inte...dessa är båda från igår, den övre vid lunchtid och den undre från sent på kvällen. Hållt mig över 4 timmar utan att dricka båda gångerna. Idag är det svagare igen... Vi fick iaf till det i onsdags och igår, kör imorgon också.

Finns det ens den minsta chans att jag har äl? Känner att jag börjat ge upp nu....

• SamsonS
    Periksson90 skrev 2016-07-30 16:50:12 följande:
    Kan de vara så att du hade ägglossning tidigare än vad du började testa? Vilken cykeldag är du på nu?

Här har du ett exempel på hur mina ägglossningstest visade i maj. Den 12e är positivt.
    Cd 18 idag, började testa på cd 10. Hade äl flytningar i början på veckan, ordentliga äl känningar sen i torsdags. Har en cykel på allt ifrån 26-42 dagar, oftast 31-32 dagar så har väldigt svårt att tro att jag redan har haft äl :/
  • SamsonS

Är det någon som för skoj skull fortsatt testa med äl test efter äl?

Jag känner mig jätteförvirrad på min kropp just nu. Skrev ju förra veckan och la upp en bild om att mina äl test inte blev starkare trots symtom, flytningar och värk. Har såklart sexat på och fortsatt testa.

Jag började testa på cd 10, fick svaga stegringar på cd 15,16 och 17, sen svagare test igen. Har som sagt fortsatt testa och igår fick jag stegring igen på cd 21, men inte positivt. Har dock inte de vanliga symtomen på äl, brukar ha flytningar,ömma bröstvårtor och ganska rejält ont i ländryggen. Nu har jag dock ilande och molvärk i magen, främst på vänster sida. Igår på morgonen kände jag mig yr,illamående och hade en allmänt olustig känsla i kroppen.

Så mina funderingar går ju till om jag verkligen hade äl förra veckan, eller om det är på gång nu. Brukar vanligtvis ha en cykel på ca 31-34 dagar, så det är ju väldigt sent om jag ska ha äl. Eller om jag lyckats bli gravid denna gången och det är det som känns av i magen, samtidigt så är jag ju bara på äl +4 idag så inget som skulle hunnit fästa än, OM jag nu hade äl.... Känner mig jätteförvirrad.

Ska ringa gyn imorgon och se vad de säger, är ju ändå på försök 13 nu.

• SamsonS

Har så oregelbunden cykel och får i princip aldrig positivt på äl test så jag testar mer eller mindre hela cykeln för att ev. få ett hum om när jag har äl. Tog även idag ett äl test som gav en stegring jämfört med ett par dagar sen, så tog även detta gravtest. Jag misstänker att jag idag är på äl +8,9 el 10.

Någon som ser något eller inbillar jag mig ett svagt, svagt knappt synbart streck?
    Och förlåt för lite mörk bild

• SamsonS

Nu är jag ju osäker på om jag ha bim nu på fredag eller nästa helg eftersom jag har svårt att tyda mina äl test.

Tog ett gravtest i söndags där jag tyckte mig se ett knappt synbart streck. Har inte vågat testa efter det, är rädd att jag bara blir besviken.

Nu idag har jag börjat få ont i magen. När jag är stilla känns magen öm och jag har molvärk, när jag rör mig så ilar det och drar.
    Så, ägget som fäster nu, eller "växtvärk"...

Vad tror ni? Ni som har plussat eller varit gravida tidigare, hur har ni känt i magen mellan äl och bim?

• SamsonS

Som jag ändå misstänkte så var det svaga strecket inbillning och det har inte blivit starkare....har bim imorgon, alternativt nästa fredag.
    Men nu har jag iaf ringt till fertilitetskliniken och skrivit in oss. Så nu väntar vi på en del papper att fylla i, därefter blodprover på mig och spermaprov på mannen. Känns skönt att äntligen vågat ta det steget. Har dragit mig för att ringa fler gånger och tänkt att det måste vi väl lyckas med ändå, men nu så och det känns otroligt skönt. Enda jag är rädd för är att vi inte ska få någon hjälp pga min vikt, men ska verkligen ta tag i det nu så kanske det hjälper ytterligare lite på traven..

• SamsonS

Alltså, näee!!!

Jag förstår ingenting!

Bim imorgon ELLER nästa fredag. Har kört med äl tester hela månaden, fått stegring på cd 15,16 och 17 och sen på cd 22 och 23, dock inte positivt utan svagt (lite starkare än det understa testet typ) däremellan helt blanka test. Tog ett i morse, det översta på bilden. Har inte fått så starkt någonsin. Och nu ikväll tog jag ett till, det understa.

Tänkte imorse att det är säkert mensen som är på gång, iom att man kan få utslag på äl test vid mens, eller att min cykel strular denna gången (vilket den gör för det mesta) så äl är jättesen.
    Inte ett endaste spår av mens! Däremot massa äl flytningar och rejäl molvärk. Förstår inte alls hur min kropp fungerar just nu, vet varken när jag ska ha/om jag haft äl eller när jag ska ha bim. Någon mer som haft såhär struliga cykler?

Tycker ändå att jag har haft rätt så bra koll innan, även om jag haft långa och oregelbundna cykler, men detta är jättekonstigt... :/

• SamsonS
    bebisdags skrev 2016-08-11 23:38:25 följande:
    Kanske gravid då?:) och att ÄL var vid den lilla stegringen ?:)
    Gjorde ett gravtest imorse men det var blankt :(
  • SamsonS

Hade eventuellt bim i fredags, men fortfarande varken mens eller plus. Däremot fortfarande starka äl tester och rejäl molvärk. Vi har kört på ifall att jag har sen äl denna gången.

Nu har vi även skickat in papprena om utredning, känns så himla skönt att det är på gång!! :)

• SamsonS

Nu lämnar jag tråden. Mens idag på försök nr 13 efter en cykel på 43 dagar och fick idag besked om att vi inte får hjälp eftersom vi redan har ett barn. Känns för stunden helt hopplöst och vet inte alls hur jag känner längre... Lycka till ni andra!

Svar på tråden Bim aug 2016